Susihus

Semesterdag 32

Publicerad 2011-08-19 08:17:31 i Trädgård

Måndag 15 augusti

Sista semesterdagen, vi flyttade fram ångesten från söndagen till måndagen istället. Rätt skönt faktiskt. Idag har det regnat och åter regnat i gråskala. Jag började med en massagetid, oj va härligt. Sen var det dax för Bono att köra rehab, vi har stått på en vibrationsplatta idag för att hans ben ska bli bra igen. Jag trodde aldrig att han skulle acceptera att stå still på en vibrerande platta i 15 minuter, men det gjorde han!

Jag blev ju med ett härligt gräs i helgen. Kunde ju inte motstå detta härliga gräs som min goda vän slog till på, utan jag var ju tvungen att ha ett jag med.


Lite mysigt gräs med lite härliga rostiga toner. Nu är det ju bara det att vad ska jag ha det...


Jag har haft en fundering på att göra ett perennland vid häcken mellan Gillenian och Plommonträdet, men där kan jag ju inte klämma in detta höga gräs, det kommer ju inte att göra sig där.


Bilder: Susihus


Kanske att bygga ut detta land istället och göra det till ett perennland med lite fina blommor och detta härliga gräs? Eller kanske ska gräset ner på framsidan i stenpartiet, ja ni hör ju vad jag velar. Behöver nog ha en semestervecka till för att lösa detta, hihi! Jag återkommer när jag har satt spaden, spettet i marken.

Önskar er en härlig dag. Kan bara sammanfatta att vilken härlig semester, även om vädret har varit lite si och så där, värmen har ju varit där men solen hade gärna kunnat visa sig lite till. Nu håller jag tummarna för att det blir en härlig sensommartid med lite rostiga färger och en strålande sol. Känner mig ändå utvilad och det är ju härligt, även om jag inte hade protesterat att få dra mig lite till =)

Träning: Cykling 9km, lunchpromenad 30 min, kvällspowerwalk
Väder: Regn

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-08-19 19:57:47

Hoppas att första jobbveckan har gått bra. Det har varit trevligt med daglig bloggning från dig hela semestern. Det känns som om du varit ledig jättelänge tycker jag, men du hade 5 veckor väl?

Kram och trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela