Susihus

Borta bra men hemma bäst

Publicerad 2011-12-17 14:35:23 i Resor

Så var jag tillbaka i Sverige igen efter min Sydafrika tur. Den blev lite längre än vad det var tänkt, för att South African Airways försenade vår hemresa, så jag var hemma 24 timmar senare än vad jag skulle ha varit. Trist avslut på en fantastiskresa.

Hade en liten annorlunda start på min gruppsresa. Jag var på plats 2 dagar före gruppen och på deras ankomstdag blev jag matförgiftad...så jag var inte den vassaste värden, som tur var hade jag en lokalguide som var toppen.

Sydafrika är ett fantastiskt skiftande land med allt från härliga landskap, kåkstäder, stränder, vingårdar och ett fantastiskt djurliv. Bjuder på lite härliga bilder från den färgrika stadsdelen Bo Kaap i Cape Town.






Bilder: Susihus

Man vet inte riktigt varför husen har dessa härliga färger, en teori är att man målade husen efter vad man hade för yrke, ex frisör lila, rörmockare gröna...men man vet som sagt inte. Kul idé!

Ha en skön lördag! Jag försöker att förstå att det snart är jul och kan bara instämma att det stämmer borta bra men hemma bäst!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-12-17 22:37:54

Välkommen hem!!! Vilka festliga hus! Mindre festligt med matförgiftningen, fy... :(

Hoppas att julstämningen infinner sig, jag fattar inte alls att det är julafton om en vecka. Går och kikar i fönstren hela tiden nu, då de lovat snöstorm i natt.

Kram!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-12-19 10:20:05

Åh lovely (utom 24 timmars försening och matförgiftning)... Vill också till Sydafrika. Välkommen hem!

kram!

Postat av: mo

Publicerad 2011-12-19 13:37:26

Så skönt det är att komma hem o känna så...Låter ju trist med matförgiftning, hoppas du känner dig bra nu...Vilken härlig samling hus...glad blir man när man ser dem.

Kramar på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela