Susihus

Lite djur också

Publicerad 2011-12-22 10:04:05 i Resor

Kan väl inte riktigt lämna Sydafrika utan att även bjuda på lite djur... Efter våra härliga dagar i Cape Town så flög vi upp till Johannesburg och sen buss ut i bushen i 3 timmar för att komma fram till Ivory Tree Lodge vid Pilanesberg National Park. Det var väldigt skönt att komma till lodgen och få leva lite lugnt och avslapnat, här är dagarna härligt inrutade med följande program:
0500 Väckning/Kaffe och te
0530 Game drive
0830 Frukost
1300 Lunch
1600 Afternoon tea
1630 Game drive
2000 Middag

Helt ok tillvaro som jag verkligen kan stå ut med...
Tyvärr gick mitt objektiv på kameran sönder grrrrrrrr, undra om jultomten hör mig nu? Så tyvärr missade jag fina bilder på de 2 ljuvliga lejondamerna, flodhästen och på den skygga bruna Hyenan som var väldigt nära oss. Men här kommer i allafall lite bilder på några djur.










Bilder: Susihus

Ha en härlig dag och låt inte julstressen ta tag i er, det blir jul ändå.
KRAM

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-12-22 20:56:46

Oj, vilka bilder! Märktes inget kamerahaveri, tokfina bilder ändå ju!

Kram!

Postat av: Dessi at [Home and desire]

Publicerad 2011-12-22 23:00:52

Fy fasiken vad häftigt! Har alltid velat åka till Sydafrika!



Ha en riktigt god jul!



Kramar!

Postat av: mo

Publicerad 2011-12-23 12:38:18

WOW, mäktigt med alla dessa vilda djur...

Vill bara önska er en underbar jul och ett gott nytt år, kramar

Postat av: pia

Publicerad 2011-12-27 09:18:01

Men vilken häftig resa!!! Fantastiskt att få se vilda djur PÅ RIKTIGT! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela