Susihus

Virkat lite

Publicerad 2011-12-30 10:10:50 i Pyssel

Med en ny härlig pysslig kollega på jobbet så har jag virkat mig ett par vantar! Hon hade med sig ett mönster och förklarade att detta var lätt som en plätt. Ska erkännas att virkning är nog inte min starkaste gren... men skam den som ger sig, så iväg och köpte lite garn och virknål sen virkades det raskt och fort gick det. Tjohoo va kul och dessutom mycket lättare när vi var några på jobbet som gjorde samma vante, var ju bara att fråga ex vid minskning och annat mystiskt i beskrivningen. Ska väl erkännas att läsa recept och stick/virk beskrivningar och följa dem till punkt och pricka är inte riktigt min grej.



Bild: Susihus

Här är resultatet, hur varma och sköna som helst och de stickas en vante på en kväll...
Tack snälla Sara för tipset och stödet.

Nu blir det hundträning med träningskompisarna, sen får jag nog städa lite, handla och fundera på en dukning inför morgondagen.
Må gott
KRAM

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-12-30 16:01:52

Kul med virkade vantar. Det kanske man skulle.....?

Sticka kan jag ju INTE!

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-12-30 21:57:29

Nämen, vilka fina! :) Så roligt att ge sig in på något som man inte gjort tidigare - och lyckas! :)

Nu blir det fler vantar för dig kan jag tro?

Kram!

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2012-01-01 17:20:15

Oj, så fina!!!

Hoppas att du fått en bra start på 2012!!

Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-03 10:20:26

Fina! Visst är man nöjd när man slutfört något som egentligen inte är ens grej.



God start på nya året!

Kram Malin

Postat av: mo

Publicerad 2012-01-03 19:12:45

Vad duktig (o snabb) du är, de ser jättefina ut. Hoppas det nya året börjat bra, här har det regnat hela dagen o jag börjar verkligen bli less på frånvaron av snö....suck

kramar på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela