Susihus

Hyresgäster som bara drog

Publicerad 2011-06-07 20:56:24 i Trädgård

Kommer ni ihåg att jag målade en fågelholk förra sommaren...inte lätt att komma ihåg! Men i alla fall så satte jag den på mitt planteringsbord vid garaget för att bara njuta av den och skydda den lite för väder och vind. Visst inte riktigt heller vad jag skulle sätta upp den, så där blev den stående. Mitt i gången mellan garaget och huset där vi springer som mest.



Bild: Susihus

Vi såg ju att vi hade lite besökare tidigt i våras när det var holkvisning, men döm av vår förvåning när vi nu i ett par veckor har hört pipande och upplevt en flygande motorväg till och från holken av Herr och Fru Talgoxe! En av dem har försökt att vara lite mer diskret och avvaktat lite med sin matleverans om vi har varit i närheten...

Vi inväntade med spänning att få se flyglektionerna med de små dunbollarna, men ack i helgen var det bara tomt. De har lämnat och inte ens meddelat hyresvärden...hrmm!

Jaja vi får se om holken får en bättre plats till nästa års gäster eller om den får stå kvar och pryda sin plats.
Ha en härlig dag i sommarvärmen
KRAM

Kommentarer

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-06-07 21:45:18

Nej, vad tråkigt... men vad fin den var!!! Jätte fin holk :-)

Kramar

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-06-07 21:59:58

Vi har små pipande ungar i vår holk men man lyckas aldrig få se dem flyga ut.

/P

Postat av: Helen.HUSnrNIO

Publicerad 2011-06-08 10:21:49

Superfin holk! Konstigt om ingen skulle vilja flytta in där=) Ha en trevlig onsdag.

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-06-08 19:33:26

Åh, vilken vacker holk. Värsta lyxvillan ju. Där skulle jag också vilja bo om jag var fågel. :)

Lustigt dock att de trivs "mitt i springet".

Kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2011-06-09 09:17:12

jättefin holk. Förstår att dem valde att bo där ett tag ; )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela