Susihus

Längtar

Publicerad 2011-03-09 10:10:22 i Trädgård

Jaha då har man helt ofrivilligt genomgått en dietkur. I förgår natt fick jag lida mig igenom detta hemska, så i går var det inte mycket med mig, orkade ta mig ner till soffan vid lunch och där låg jag hela eftermiddagen och kvällen och tittade på Millenium triologin på dvd. Idag mår jag mycket bättre igen och jag har börjat att äta och försöker att hitta lite energi. Dock jobbar jag hemifrån idag, det känns bäst!

Solen har börjat att skina här och det är helt ljuvligt väder och det är ju inte utan att jag börjar att längta efter vår. Tänk att få se lite blommor i rabatten



Eller att få gå ut och plocka lite färska rabarber...


Bilder: Susihus från förra årets vår

Nåja jag får väl längta lite till för än har jag snö på tomten. Men kanske kan jag plantera ut lite pärlhyacinter i krukorna...

Har du sett några vårtecken än?
Kram

Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-03-09 22:16:05

Usch o fy! Vinterkräksjukan e det värsta som finns :(



Har ni fortfarande snö?! Här har det varit alla årstider idag i morse sol, sen mulet, sen regn och blåst, ikväll blixtrade det och åskade sen haglade o till sist har det snöat pyttelite. Galet! Men nu hoppas vi att det blir vår snart :)

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-03-09 22:16:36

Usch o fy! Vinterkräksjukan e det värsta som finns :(



Har ni fortfarande snö?! Här har det varit alla årstider idag i morse sol, sen mulet, sen regn och blåst, ikväll blixtrade det och åskade sen haglade o till sist har det snöat pyttelite. Galet! Men nu hoppas vi att det blir vår snart :)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-03-10 09:00:00

Här är svårt att hitta vårteckan men läste i tidningen att en Igelkott vaknat. Den stackart, han måste frysa.

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-03-10 20:32:34

Usch, stackars dig! Jag är livrädd varje vinter - men peppar, peppar så har jag faktiskt aldrig varit magsjuk. Det låter hur vidrigt som helst.

Krya på dig kram!

Inga vårtecken här, däremot mer snö i dag...

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-03-10 21:46:04

Ja, lite vårtecken har man sett när man varit ute, men som Cornelia skrev så har det varit så trist väder nu två dagar i rad... Regn, snö, hagel, blåst. Storm pratades det om i natt... Suck. Var är du våren?!



Ha en härlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela