Susihus

Mysiga Tallinn

Publicerad 2011-10-12 18:44:36 i Resor

Har spenderat en liten minisemester i Tallinn. Med mamma, hennes systrar och deras döttrar, en härlig generationsresa med 6 kvinnor som representerar olika årtionde från 1930-1980. Otroligt roligt har vi haft och vilken mysig stad Tallinn är. Lite Visbykänsla med ringmur, gamla mysiga sneda hus och massor av roliga butiker.

Gjorde ju inte mindre ont av att solen sken och att det är billigt. Att gå ut och fika på något av deras mysiga caféer och få betala 50 kr för 2 koppar kaffe, och ljuvliga bakverk till =) Jag som gillar detta med att fika...mmm



Bild: Susihus

Lite stickat blev det att ta med hem i resväskan, superfina långa strumpor (vilkert gör att jag måste nog köpa mig några skor/stövlar som kan passa till hihi) och en rolig mössa. Kostade heller inte många kronor. En fantastisk mysig stad och en underbart skön minisemester. En energikick och nu full rulle på jobbet igen.

Ha en härlig dag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-10-12 19:02:02

Åh, så mysigt! Jag har varit i Tallinn en gång och då hade vi regn. Mysigt ändå. Var ni på Olde Hansa och drack deras goda, smaksatta öl? Riktigt mysigt ställe. Åker gärna tillbaka igen.

kram kram!

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2011-10-12 21:10:34

Visst är det gott att komma iväg på minisemester. :-) Laddar batterierna inför vad som komma skall.



Tallin låter toppen.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-10-13 09:04:12

Påminner väldigt mycket om Visby. Eller hur?

/P

Postat av: Lina

Publicerad 2011-10-16 17:10:30

Åh vad mysigt! Tallinn är jätte trevligt tycker jag!! Jag har bott i Estland i 3 mån (pga jobb) och var flera gånger i Tallinn då. :-) Jätte trevlig stad!

Kramar

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-10-16 17:10:58

Fråga mig inte varifrån Lina kom.. detta är jag.. Emmelie.. hahah :-)

Postat av: Dessi at [Home and desire]

Publicerad 2011-10-17 11:49:24

Kan tänka mig att Tallinn är fint! Vi var i Riga för två år sen och det var också superfint!

Postat av: pia

Publicerad 2011-10-17 21:15:43

JAg har bara varit till Tallinn via jobbet å det lär ju bli fler gånger då vi har en fabrik även där, hoppas på att få ha tid att se mer nästa gång jag är dit:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela