Susihus

Äntligen

Publicerad 2011-09-04 20:28:42 i Trädgård

Vilken härlig helg, äntligen kom det underbar skön sommarvärme! Här har det njutits för fullt av både helgen och vädret. Kände att jag behövde boosta mig med lite solenergi ;)

Efter mitt sjukgymnastbesök så har jag haft foten tejpad och det har känts mycket bättre, får se om min irritation i foten hinner läka ihop till Stockholm Halvmara. Jag har cykeltränat i helgen då jag inte kan springa just nu. I går blev det en runda på 4,5 mil och jag klarade det på under 2 timmar, tjohoo! 1,59 precis, puh! Idag har det bara blivit en lugn runda runt milen.

I dag har jag äntligen invigit min baksten som jag köpte på Gotland, det blev ett härligt Levinbröd på surdeg och oj vilken god yta och knaprig botten det blev av stenen. Mmmm


Annars äts det ett och annat plommon här, vårt träd fullkomligt dignar av äntligen mogna goda plommon.


Bilder: Susihus

Mums va gott men det är trist att man inte kan spara/lagra dem lite... Det får nog bli att ta med sig lite till jobbet imorgon. Har ni några härliga tips på vad man kan göra på plommon så tar jag tacksamt emot förslag.

Soliga och varma Kramar

Kommentarer

Postat av: mo

Publicerad 2011-09-04 21:14:56

Det brödet ser minsann inte dåligt ut...gott med hembakat...

Plommonmarmelad brukar min mamma göra o det är gott, ha en skön kväll, kram

Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Publicerad 2011-09-04 21:16:34

Brödet ser helt underbart gott ut! Jag har dessvärre inga bra recept, men plommonchutney kan vara gott.

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-09-04 21:31:18

Åh. Brödet ser helt fantastiskt ut!



Och plommonmarmelad är helt galet gott! Måste kolla med mina föräldrar om dom har en burk över från sommarens skörd, det är SÅ gott!



Ha en fin vecka!

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-09-04 22:29:47

Härligt att du börjar känna dig bättre vännen. Man blir så frustrerad då man inte kan träna!

Hjälp så duktigt! 4,5 mil... Så långt har jag aldrig cyklat. Jag skulle vilja cykla Tjejvättern nästa sommar, så det är nog dags att ge sig på lite längre etapper än den 1,3 mil jag har till jobbet (som jag i och för sig tycker är helt tillräcklig).

Hoppas verkligen att du är pigg och kan ställa upp i loppet. Håller alla tummar. :)

Kramar!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-09-04 22:43:46

Mmmm, vilket mumsigt bröd! Hinner ni äta upp allt bröd ni bakar? ;)

Kan man inte göra plommonmarmelad, eller nån chutney?



Hoppas foton blir bättre!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-09-05 21:51:29

Jag önskade mig ett plommonträd för några år sen men fick ett PÄRONträd? Inte bär det frukt heller.

/P

Postat av: Sandra R

Publicerad 2011-09-06 18:29:50

Vilken mysig blogg du har! Följer gärna i fortsättningen! =)



Har förresten en liten utlottning på min blogg. Kika gärna in och var med om du vill!



Kram Sandra

Postat av: camilla

Publicerad 2011-09-11 09:19:51

Oh, nybakat.bröd luktar så gott...en stor klick bregott o man kan äta hela limpan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela