Susihus

Fruktår

Publicerad 2011-09-08 22:29:27 i Trädgård

Tror bestämt att det är fruktår i år! Båda våra fruktträd, vi har ett plommon och ett äppelträd är helt överfulla med frukt i år och frukten är superfin. Det är en lyxig känsla att bara gå ut i trädgården och plocka frukt...mmm I love!

Bono tycker att det är lika spännande med fruktträden fast han ser det på ett annat sätt. Han går ut minst en gång varje dag och nosar och tittar runt i träden, gärna nosar lite på frukten eller i hans värld är det nog bollar han ser. Denna bolltokiga hund har ju upptäckt att det finns bollträd. Nosar man till lite för häftigt så kan ett äpple/boll ramla ner och då är lyckan total!



Bild: Susihus

Vårt äppelträd är ett familjeträd med 3 olika sorters frukt. De som är kvar nu och även är majoritet är Ingrid Marie mina favoriter. Dock växer dessa 3 sorter lite olika därav är det väldigt lutning på ena sidan av trädet...

Tack snälla för alla härliga förslag på Plommonen, det har blivit en plommonchutney som blev väldigt god, smaksatt med kanel. Det får nog bli en marmelad också, undra om jag hinner det i helgen kanske?

Ha en härlig dag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-09-10 20:36:14

Vi har ett familjeträd med 4 olika sorter. I år fick vi stora, fina äpplen - men inte så många tyvärr. Hoppas nästa år blir bättre. :)

Kram!

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-09-11 21:52:07

Vi har massor av äpplen... Puh. Vet inte vad jag ska göra med alla!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-09-12 15:37:50

Vi har också massor med äpplen i år, liksom förra året. Vi har två äppelträd, ett med röda äpplen och ett med gröna. Men jag tycker aldrig att nån av dem blir hinner bli riktigt mogna. Träden planterades förmodligen när husen byggdes, för mer än 60 år sen och vi har tyvärr ingen aning vilka sorter det e. De röda bara trillar ner, e maskätna och har nån konstig svamp. De gröna e bara sura :(

Men de som e fräscha funkar iaf bra till matlagning och bakning :)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-09-12 22:30:12

Oj, så mycket frukt. Vi har också ganska mycket på vårt äppelträd, men inte i närheten av hur mycket du har.

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-09-18 13:38:27

Så tyst det var här... Hoppas att allt är bra!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela