Susihus

Stockholm i mitt hjärta...

Publicerad 2011-09-19 19:59:46 i Resor

Vilken fantastisk Stockholmshelg vi har haft. Tog ledigt i fredags och for upp, picknickpaus i Gränna där vi träffade goda vänner som åkte med till storstaden. Väl i Stockholm träffade vi ett par goda vänner till, checkade in på Waterfront Hotel. Åt en härlig middag på Griffins innan vi tog oss ut till Djurgården, närmare bestämt Cirkus. Här spelar Ljust och Fräscht i höst.

Vilken härlig föreställning, skrattade gott i 2 ljuvliga timmar. De är helt underbara Fredrik Lindström och Henrik Schyffert i denna sköna föreställning om inredning. Gå och se den! Vilken hälsokick att få skratta så!

Efter en gigantisk frukostbuffé gav vi oss ut i ett strålande Stockholm i höstskrud. Tassade ner till Kungsträdgården på lördagmorgonen för att hämta nummerlapparna till Halvmaran. Där fanns det massage som jag slog till på för min fot. De var inga njutningsfulla 15 minuter av mitt liv men fy rackans det hjälpte nog. Dock fick jag löparförbud ett tag! Det var visst inte så konstigt att jag har haft ont då jag inte hade någon rörlighet när jag belastade foten...

Nåja medans de andra sprang så roade jag mig kungligt med att besöka Lars Wallins fina utställning, bättrat på handlens omsättning och ja jag erkänner något glas vin i höstsolen!

På kvällen avnjöt vi en ljuvlig middag på Pontus!



Bild: Susihus

Lite surt att jag inte fick springa men man kan ha jobbigare helger än att få umgås med goda vänner, äta gott och njuta i ett höstvackert Stockholm, och loppet kommer säkert igen!

Ha en toppenstart på veckan
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-09-19 20:54:35

Det låter underbart härligt.

/P

Postat av: Malin

Publicerad 2011-09-20 08:16:20

Låter fantastiskt - och i mina ögon var det helt klart du som drog vinstlotten. :-)

Postat av: tina

Publicerad 2011-09-20 11:12:47

Vilken härlig helg...och Ljust och fräscht skulle jag gärna se=)!



Kram!!

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-09-20 19:39:26

Åh, jag lider med dig. Vet precis hur det känns att stå med nummerlappen och inte få starta (Kortvasan i februari).

Det är bara att ta nya tag, anmäla till en massa nya tävlingar och kurera foten under tiden.

Men som sagt... det verkar inte ha gått så stor nöd på dig ändå i huvudstaden. Fint väder också. :)

KRAM!

Postat av: Dessi at [Home and desire]

Publicerad 2011-09-20 22:49:59

Åh.... Jag vill också till STHLM i höst. MEN, vi ska istället till Tyskland och Rostock en helg, på söndagen blir det hundutställning. Vår första utomlands!



ha en skön vecka!



KRAM!

Postat av: mo

Publicerad 2011-09-21 17:54:26

Haha, ja det låter jättejobbigt.. ;) Synd att du inte kunde springa men det låter inte som det har gått någon nöd på dig ändå...

Kul med nice shopping med.

Kramar på dig

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-09-21 22:24:40

I love Stockholm! Alltså jag åker mer än gärna dit på besök, men jag skulle inte trivas o bo där jämt :)



Hoppas foten blir bra snart!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela