Susihus

Rund stickad kudde

Publicerad 2012-04-18 20:07:36 i Pyssel

Helt ärligt får det gärna komma lite värme nu, april kan inte skryta med vårvärme. Brrr så kallt.

Köpte ett stort häftigt garn i Göteborg när vi var uppe och opererade Bono i februari och det stora coola nystanet som heter Big Mama, har nu äntligen blivit en kudde. Det gick hur snabbt som helst att sticka med det garnet och stickor nummer 20. Denna gången såg verkligen stickningen ut som Harry Potterstickning som min man brukar säga när jag stickar med stora stickor.

Jag stickade ett bara räta varv tills det mätte en meter och sen sydde jag ihop det på ändarna och sen på långsidorna tråklade jag ihop med en bit garn och drog ihop det till en rund kudde. Hittade ett täcke som vi inte använder för ofta så den fick bli fyllning och voila en rätt stor mysig rund kudde.



Bild Susihus


Vill man läsa mer om garnet så titta in på denna sidan.
Sitter här och funderar på om det ska bli någon löparrunda ikväll...jag funderar vidare och dubbeltittar på Bygglov och Trädgårdsonsdag först innan jag bestämmer mig...hihi!

Imorgon bär det av till Malmö och Köpenhamn på jobb, åter på lördag igen
Må bäst
Kram

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2012-04-19 10:13:38

Så så fin. Otroligt snyggt med stora öglor på en sådan. Jag säger BAMBAFINT som min son skulle sagt :)

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-04-19 11:10:22

Vad härligt med ett par dagar i Malmö/Köpenhamn. Hoppas att våren hunnit längre där, här är det iiiskallt! Burr!

Kom du ut och joggade i går? Jag fixade 4,3 km i går och det gick riktigt bra för första gången någonsin typ... skön känsla! :-D

I dag laddar jag för 90 minuter spinning/styrka. Tjohooo!

Kramar!

Postat av: Lyckolina

Publicerad 2012-04-19 13:56:25

Vad fin! Nu blev jag sugen på att göra en sådan, det verkade lagom avancerat för en som bara kan sticka räta. Tack för inspirationen!

Postat av: Mia

Publicerad 2012-04-21 10:04:15

Så fin :) Önskar jag kunde sticka :)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-04-21 10:44:52

Vilken fin kudde! Jag är urusel på att sticka men orkar inte heller bli bättre på det.

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela