Susihus

Semesterdag 11

Publicerad 2012-08-01 10:36:41 i Resor

Tisdag 31 juli, 8 årig bröllopsdag
Idag har vi bronsbröllopsdag! Helt otroligt att det är 8 år sen vi hade trädgårdsfest och inte var hemma när gästerna kom...hihi
 
Idag skulle vädret vara skurigt i Växjö och jag kände för utflykt så det blev en tur till Öland och där sken solen ljuvligt. Jag är verkligen ingen Ölandstok, men nu tänkte vi att vi skulle se en annan sida av Öland. Vi började med ett stopp på Paradisverkstaden och fluktade på lite fina saker men det blev inget inköp, sen åkte vi söderöver och korsade ön så vi hamnade på östra sidan, och här var det lite annat än Borgholm och Köpingsvik som jag inte är så förtjust i. Det blev några mysiga små stopp med promenader och lite fikakorg i det gröna.
 
Bild: Susihus
 
Dagens favoriten blev nog utan tvekan Kårehamn, vilket härligt ställe, lugnt och stilla, inget turistigt och en fantastisk god fiskekrog nere vid hamnen, där vi avnjöt en ljuvligt god lunch i solskenet. Vi även med oss lite delikatesser hem...fast när vi körde över bron och möttes av ett kolsvart moln med regn undrade vi varför körde vi hem....
 
Väder: Vi har haft allt, kallast var 10 gr när vi körde och det ösregnade, sen upp mot 22 och strålande solsken
Träning: obefintlig några små turer med Bono på Öland

Kommentarer

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-08-01 12:45:26

Grattis till er bröllopsdag!!! Mysigt med sådana små utflykter. Det brukar bli som mest lyckat då man inte planerar så mycket innan utan tar det som det kommer.

Kram, Jenny

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-08-01 13:04:02

Men åh, så lyxigt att bara kunna åka till Öland så där "över dagen"... :)
Har en annan bloggvän som var där nyss och hon har massor av fina bilder och tips därifrån, kika in om du vill:
http://lumumma.rummet.nu/
Kram och grattis på bröllopsdagen! Vi är ju ganska synkade där, jag gifte mig också (för andra gången i livet) i juli 2004.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-08-02 19:45:53

Så härlig utflykt och grattis till Bröllopsdagen lite så här i efterskott.
/P

Postat av: Suss

Publicerad 2012-08-02 22:53:57

Försenat grattis på bröllopsdagen! Mysigt att åka på utflykt.
Så fin han är er vovve!
Kram Suss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela