Susihus

Bye bye panelgardin

Publicerad 2012-12-14 16:20:50 i Hem

Äntligen har panelgardinerna hos oss susat ut....! Jag har varit så trött på dem ett tag men inte riktigt vetat vad jag skulle ha istället, mer än att jag visste att det skulle vara mycket tyg. Tack och lov så kom en mycket god vän med en påse tyg som hon hade köpt men nu ångrat sig. Det blev starten till makeovern hos oss oxå. 
 
Tyvärr så räckte inte hennes fina vita Himla linnétyg till mina fyra längder som jag behövde, och ännu mer tyvärr så hade Himla bytt sortiment. Nåja kom på att jag hade lite vitt linnétyg liggande dock var skillnaden för stor så vi kunde inte mixa. Men efter en tur till det stora varuhuset så inhandlades det mer linnétyg och nya gardinstänger. Sen var det tomteverkstad med borr, plugg, skruvar, symaskin och strykning. Märkligt nog så fast de var klippta och sydda på samma vis så till var de ena paret till det ena fönstret var mycket längre än än det andra paret. Nåja om det inte är golvet som lutar så är det nog så att jag syr efter min lilla slogan fort och fel....
 
 
 
Bilder: Susihus
 
Nåväl efter några svängar med nål, strykning och fixande så är de nu upplagda och på plats.
Ha en fantastisk skön fredag och njut av den stundande helgen. I morgon bär det av på julgranshuggning för vår del. Undra om jag hittar någon Disneygran? Mannen kommer mest att funderar på bästa glöden för korvgrillningen och Bono letar väl efter dagens bästa kotte. Vi har alla våra olika intresseområden...
Fredagskramar bland all rimfrost!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-12-14 19:05:39

Jag är också ruskigt trött på panelgardiner och har bytt ut våra mot "bredare" gardiner i vardagsrummet och hissgardiner i de andra rummen.
Kram till dig och hoppas att ni får en mysig helg och att den perfekta granen dyker upp. :)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-12-15 09:25:13

Så fint det blev. Jag kastade ut panelgardinerna redan för något år sedan. Men jag har rullgardinskappor överallt. Mest för att hundarna pinkade på längderna ;0)

~Ingrid

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-12-15 16:37:29

Att välja gardiner är det svåraste med inredning tycker jag. Jag har vita linnegardiner i sovrummet och är så nöjd med dem, sådana gardiner fungerar alltid!


Ha en fortsatt fin helg!

/Jenny

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-12-15 22:07:59

Så Himla ljuvliga!
Önskar dej en härlig fortsättning på helgen. Hoppas ni hittade någon gran?
/P

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2012-12-17 15:07:05

Jättefint blev det :-) Har nog inte själv haft panelgardiner de senaste två åren. Ha en fortsatt bra måndag! Kram

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min trädgård

Publicerad 2012-12-20 12:45:25

Det blev ju hur mysigt o fint som helst med fina, fluffiga linnegardiner :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela