Susihus

Genomförande

Publicerad 2012-12-07 19:16:00 i Jobb

Då var premiären för mitt alldeles första egna genomförda projekt! Så roligt och massor av intressanta möten med spännande och energirika människor jag träffade i går.
 
Jag höll i en mässa/utställning för kvinnligt företagande i regionen och även UF företag (ung företagsamhet), detta var i anslutning till en konferens om jämställdhet och kvinnligt företagande. Under konferensen kunde man lysnna på intressanta och spännande föreläsare med bl a Magdalena In de Betou, och mer skratt blev det till kvällens mingel då det var stand up underhållning med Isak Jansson och Yvonne Skattberg. 
 
En sak av alla kloka saker under gårdagen var bland annat följande. Som företagare behöver man följande tre saker:
Paraply
Jordfelsbytare
Solkräm
Paraplyet för att det kommer tuffa dagar och har man ett paraply så blir man lite mindre blöt dessa dagar.
Jordfelsbytare behöver man ha så den reagerar när man är på fel väg, så man inte bränner sina kort.
Solkräm kan man behöva när det går bra och bara vill sola sig i glansen.
 
Rätt skönt beskrivet hur det kan vara att vara egen företagare!
Bild: Susihus - när utställarna höll på med sätta upp sina montrar...
 
Ja en härlig dag med många nya intryck och goa nätverkskanaler.
Nu tar jag fredag! 
Kram

Kommentarer

Postat av: Willemo Carlsson

Publicerad 2012-12-08 09:52:37

Trevlig beskrivning av en trevlig dag:-). Kul att du fångade mitt "tre-tal" för att driva företag.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-12-08 10:20:58

Så klok beskrivning med solkräm och paraply. Frågan är hur man får jordfelsbrytaren att lösa ut, när/om det blir dagas?
/P

Svar: Ja det kan man undra ;) Mest att man ska tänka till kanske själv om man är på villovägar och som kvinna, lite på sin intuition =)
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-12-08 19:42:32

Oj, det låter spännande! Så duktig du är!
Nyfiken på om du trstat skidorna i dag. :)
Kram!

Svar: Äsch så trist det har inte blivit någon skidåkning än...hrmm det var bara ett spår öppet och det var en bit dit, så jag hann inte. Men nu så är elljusspåret som ligger inom en rimlig biltur öppet så nu får det nog bli en sväng. Dock har vi fått lite tristare väder med massor av blåst. Snart såååå Kram
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela