Susihus

Trendigt

Publicerad 2012-12-11 11:36:00 i Pyssel

I dag har jag förhandlat tufft med mig själv och fick till lite friskvårdstimmar ;) Bäst att nyttja en direkt så Bono och jag gav oss i väg upp till vårt kuperade motionsspår, helt ospårat och slet en stund med längdskidorna. Så nu är premiären avklarad! Det behövs mycket träning känns det som...
 
Stickning har verkligen fått sig ett uppsving. Nu är det så trendigt och inne så det till och med stickas på Nobelfesten! Häftigt uppträdande av Cirkus Cirkör. Själv fick jag en inspiration om att jag skulle sticka julgranskulor, hur svårt kan det vara!? Var på ett trist humör när jag testade i fredags, maskor och stickor gled och for på alla håll. Som tur är finns det vänliga själar med tips och idéer på nätet, så nu med hjälp av rundstickor och magic loop tekniken har det tillverkats stickande julgranskulor.
Bild:Susihus
 
På lördag ska det huggas gran, tjohoo va härligt!
Ha en ljuvlig tisdag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-12-11 11:41:53

Men vilka söta!
Och tjohoo - äntligen har skidorna fått komma fram. Ospårat är hur jobbigt (och tråkigt) som helst, så det kan bara bli bättre!
Kram!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-12-11 12:44:51

Ja men visst var den fin :0) Lika fina är dina alster. Jag stickade massor förut men nu är det aldrig tyvärr.

PÅ tal om Xarah hade hon magsår/magkatarr så nu äter hon Omeprazol och har slutat kräkas. Alltid är det något. Jag tror hon stressat till sig det, sedan Alfons lämnade oss har hon ensam varit flockledare. Innan delade dom på det, eller hon bestämde och han trodde han gjorde det så gammal som han var ;0)

~Ingrid

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2012-12-11 14:47:40

Jättesöta kulor :-) Sticka kan jag inte men skulle vara kul att kunna :-) Trevlig tisdag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela