Susihus

Äntligen hemma

Publicerad 2012-07-11 13:30:27 i Resor

Äntligen hemma igen! Efter två veckors jobbresande i en eller snarare två resväskors liv är jag nu äntligen hemma igen hos mina favoritgrabbar.
 
Jag har jobbat så mycket att jag inte ens har haft tid att uppdatera bloggen. Jag åkte iväg dagarna efter midsommar och även innan var det väldigt mycket jobb, så jag orkade/hann inte helt enkelt med bloggen. Han knappt med något annat än jobb. Tokpackade i ett hafs och reste iväg den 26 juni. Har nu spenderat en vecka i Lorient på Franska västkusten och sen en vecka i Galway, favoritstaden på Irländska västkusten.
 
Vädret har väl inte riktigt varit med oss men lite sol har jag allt sett, mest i Lorient även om det var rätt kyligt där.
Nu är äntligen båtarna i mål och det är över...känns konstigt!! Men ack så skönt att vara hemma igen och slippa hotellrum, resväskkaos, restaurangmat och vara påpassad och iklädd jobbkläder hela tiden.
 
 
Bild: susihus
 
Mycket har hänt på två veckor, både för mig och även hemma. Trädgården är helt prunkande och i trädgårdslandet är det dax för skördning. Tyvärr har jag missat min favoritblomma över alla Pionerna, är helt överblommade, snyyyyft!
 
Bono mår bättre och går betydligt bättre än när jag åkte. Såret har läkt, stygnen är tagna. Han går fortfarande på mycket medicin, men hans levnadsglädje strålar och han kämpar på. Hoppas nu att infektionen försvinner helt och att operationen får läka rätt. Tror att det får bli lite simträning för både honom och mig ikväll.
 
Må bäst! Kram

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-07-12 09:30:03

Förstår att det är skönt att vara på hemmaplan igen. Har tänkt på Bono många gånger och undrat...det var verkligen glädjande att höra att det går åt rätt håll. Låter härligt med en simtur. Här är det på tok för kallt i vattnet och lär nog aldrig bli ens fingervarmt i sommar.

Våra Pioner är hårt hårt knutna ännu, behövs lite mer värme om de ska orka slå ut.

~Ingrid

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-12 21:04:35

Vad skönt att höra att allt är på bättringsvägen, fin bild Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela