Susihus

Odlingarna

Publicerad 2012-07-19 08:55:29 i Trädgård

God morgon!
Här är det kulet grått och regnet trillar ner...
Något som trivs i detta fuktiga klimat är odlingarna och gräsmattan, för jösses vad det växer. Kruxet är ju mest hur man ska hinna med och klippa mellan skurarna.
 
Nu skriker kvällstidningarna ut om att värmen kommer...vi kan ju alltid hoppas att de har rätt. För i min tävling Gummistövlar vs ballerina känns ju slaget redan vunnet!
 
Bild Susihus
 
Här är vår nya hörna i trädgården, den vi fixade till i våras och uppenbarligen så trivs vår köksträdgård! För hjälp vad det växer. Squachen har gått och blivit helt galen, blir det squash av allt det så får vi nog äta squash till jul!? Skidärtorna är fantastiskt goda och växer så det knakar, dock vill inte ruccolan riktigt och jag är lite besviken på min Krasse för det skulle vara röda blommor tycker nog att de är mer orange. Rädisorna och spenaten är redan skördad och mumsad, ska försöka att hitta något nytt och plantera, förslag så här mitt i sommaren? (fast vi knappt har upptäckt att den är här).
 
Med hopp om värme och solsken väldigt snart!
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-07-19 11:27:02

Visst är det en speciell känsla att kunna gå ut i trädgården och plocka det man ska mumsa på.
Vi har iofs bara rabarber men jag känner mig väldigt huslig när jag gör paj på dem. :)

Kram

Postat av: Jenny - hemtrender

Publicerad 2012-07-19 12:19:12

Fin bild och yes, nu är det verkligen dags för lite värme. Imorse var det 11 grader. Brrr!

/Jenny
www.hemtrender.com

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-07-19 14:57:59

Tycker det ser frodigt och fint ut hos er, hos oss är det inte alls samma växtkraft. Men sommaren är ju liksom inte riktigt närvarande...

Svårt det där med vad du ska plantera, jag är dålig på sådant som är ätbart.

~Ingrid

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-07-19 23:13:32

Härligt att skörda eget. Lite socker ärter kanske kan vara något som hinner växa?
/P

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2012-07-20 07:27:37

Oj så fint och härligt att det växer så bra!!! Jag har en del tomma plättar här också så jag tänkte så både rädisor och morötter.

Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela