Susihus

Äntligen sol

Publicerad 2012-05-20 21:39:43 i Trädgård

Det var väl på tiden att vi fick lite sol och värme. Oj vad jag har väntat på detta. Igår var det helt ok även om det blåste halvstorm här, men idag så har vädret verkligen vissat sig från sin bästa sida. Strålande solsken och lite lätt bris bara, en perfekt dag att baravara.

Dock hann jag med att baka lite Kardemummabullar, müsli och lite mat innan det var varmare i köket än ute, så sen har jag spenderat dagen ute i trädgården.





Bilder: Susihus


Lite nytt i betongkrukorna på framsidan vid entrén, lite rolig flätad pil. Jag har försökt med allt i dessa krukor, nu sist så misslyckades jag med att bränna sönder några fina vintergröna växter på vårkanten. Vi får väl se hur länge dessa håller i...

Har hunnit med lite träning idag också, cykling 7 km, intervall och backträning med five fingers. Eller med vantskor som vår söta lilla 4 åriga granne sa, hennes minst lika söta storebror kallade dem för babianfötter...hihi! Hur som så kommer jag att ha grym träningsvärk i vaderna imorgon.

Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-05-20 22:09:13

Hoppas du lyckas i krukorna den här gången. De är i alla fall grymt snygga.

/P

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-05-21 06:30:40

Alfons har och har haft i en månad nu en bra tid, han är gammal men verkar må bra i övrigt. Dock vet man ju att det inte kommer att vara för alltid. Men så länge han inte är sjuk...



Skicka sommaren uppöver nu tack! Här är det snö kvar än, det är kallt och blåser. HUA!



~Ingrid

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-05-21 06:52:41

Träningsvärk i fötterna i dag? ;) Kan man ha det?!! ;)

Krukorn är supersnygga, hoppas att växterna överlever i år.

Jag säger samma sak varje vår... önskar att jag var lite mer intresserad av växter, det är ju så fint!

Hoppas att din vecka blir bra!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela