Susihus

Loppisutflykt, DIY skedar

Publicerad 2012-05-13 19:53:41 i Pyssel

Vilken härlig helg, inga måsten och bara lugn och ro. Helt underbart. En kortare löparrunda med five fingers skorna oclh en lite längre med "vanliga" löparskor har hunnits med. Har även läst några böcker, så skönt att få ge sig in i en annan värld och bli uppslukad, på snudd till asocial.

Idag har jag och en kompis varit på loppistur, solen sken och massor av folk men dessvärre inga fynd. Skönt när man vet vad man letar efter...jag är ute efter lite fina tårt- och eller kakfat på fot. Men det var inga som föll mig i smaken, ett snyggt hittade jag men lite för dyrt då det dessutom var en flisa borta...
Vi hade en härlig utflykt i alla fall och gott fika hittade vi oxå!

Dock har min man, som verkligen har uttryckt sig att han hatar loppisar. Ett starkt ord för att komma från honom, men något har hänt för nu har han gjort lite fynd, när han har varit i Norrköping i veckorna. Han har kommit hem med lite fina skedar. För oj va det har blivit poppis att servera en förrätt eller en liten dessert i böjda skedar som
står för sig själv.



Bild: susihus

DIY - Simsalabim så efter lite trixande med en tjock rundstav, hammar och skruvstäd, så har silverskedarna fått sig en ny skepnad och nu bara väntar vi på att bjuda på lite middag...

Vad har du hittat på i helgen?
KrAm


Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-05-14 07:27:51

Min helg låter ungefär som din, med läsning och löpning. Ingen loppis däremot, jag är nog som din man där tror jag... har nog inte upptäckt tjusningen än. ;)

I går gick det riktigt bra att springa, nu ska jag minsann utöka sträckan lite.

Kram och ha en fin vecka!

Postat av: mo

Publicerad 2012-05-14 20:16:43

Wow, så coolt, perfekt o använda skedarna på det sättet. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig...;)

Igår kom vi hem från en underbar tripp i Barcelona, det var verkligen helt underbart där, tack för tipset. Vi hade 30 graders värme så det kändes allt lite kallt att komma hem, kramar

Postat av: Helen.HUSnrNIO

Publicerad 2012-05-15 12:49:09

Ser läckert ut och fint böjda ser de ut att vara!



Tack för ord inför operationen!



Ha en fin tisdag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela