Susihus

Flygande matta...eller?

Publicerad 2012-10-18 09:09:00 i Hem

Nu när hösten har gjort entré här i Småland och jag börjar boa in mig lite mer. Skulle vilja ha lite mer tyg i gardinerna, inte bara paneler, känns som jag har tröttnat lite på dem nu. Kan kanske komma en lösning i helgen...vem vet? Jag är ingen mattfantast, har man hund så innebär det oftast lite mer jobb att ha mattor tycker jag då. Vet inte om det är någon som håller med mig? Vi har ett rätt stort sovrum och plötsligt när jag rensade i våra förråd så hittade jag en rulle med vår goa vita stora trasmatta. Kemtvättad, ren och fin låg den bara där. Vi hade den vid soffan i vår lägenhet tills vi tröttnade på att den var mer gråsvart då den även älskades av våra goa herrar Kenzo och Tasse.
 
Nu kanske den kunde boa in sovrummet lite, sagt och gjort så städade jag, passade på att sätta på benen på våra sängar igen. De har varit bortmonterade under Bonos sjukdomstid, så nu är vår japanska säng ett minne blott och vår gamla goa matta har fått flyga fram igen...
 
 
Bild: Susihus
 
Det blev lite mysigare, kanske dax att fixa till gardinerna också, de har drabbats av solblekning men de är ljuvliga för när man drar för dem blir det mörkt. Bono har inte hittat att mattan är en bra sovplats, så än så länge lever den ett vitt och rent liv. Vi får väl se hur länge det håller?!
 
Må bäst!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-10-18 09:16:15

Mattor är ingen hit, nej! Med tre långhåriga herrar i huset, som fäller jämnt, så blir det en del städning. Har ändå en röd rya i sovrummet. Killarna vandrar en del på nätterna och det är bättre att de ligger mjukt än på golvet, tycker jag. Så hela sovrummet är fullt med sängar, bia, korg och en extra säng som de använder som soffa. Inte så flärdfyllt men skönt för de fyrbenta.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela