Susihus

Generationsresa

Publicerad 2012-10-09 08:29:21 i Inspiration

I helgen har jag varit i Stockholm på den årliga mamma/dotter/moster/kusin resan. Mamma och sina 2 sytrar med respektive döttrar har varit på tur. Vi representerar från 30, 40, 50, 60, 70 och 80 -tal, riktigt festligt. Flög upp i fredags och vi träffades alla ute hos min kusin som bor i Gustavsberg. Där blev det god lunch och vin innan vi gick på upptäcksfärd i Gustavsberg. På kvällen tog vi oss in till Stockholm igen och checkade in på hotell Amaranten. Avnjöt en fantastisk god middag på Griffins. Där de undrade vad vi var för härligt gäng som hade så roligt!
 
Lördagmorgon var jag ute och sprang i höstsolen utmed Norra Mälarstrand innan det var dax för hotellfrukost. Sen väntade en härlig dag i höstsolen vi gjorde söder och Fotografiska. Hann med lite fika där och vin på ett annat ställe innan det var dags att äta en smarrigt god middag på en libanesisk restaurang på Kungsholmen. Oj vad vi åt.
Bild: Susihus
 
Stockholm har visat upp sig från sin bästa sida med fantastiskt höstväder hela helgen. Det blir mycket prat och underbara skratt under helgen och nästa tur är redan inbokad om ett år åker vi till Helsingfors. Har ni tips på härliga ställen och gärna något trevligt boende så hör av er. En sak är säker vi vill inte bo på ett stort hotell nästa gång. För fy vilken tråkig frukost det var på Amaranten, dels får vänta en halvtimme på att få bord, stökigt och rörigt, allt är slut och inget mys alls. Hotellfrukost är ju en höjdare när det är som bäst!
 
Hoppas att du har haft en go helg!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-10-09 11:37:58

Det låter verkligen hur mysigt som helst, förutom frukosten då...
Helsingfors har jag tyvärr inga tips om, då jag aldrig varit där.
Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-10-09 21:30:11

Så roligt och mysigt.
Jag har inte så stor erfarenhet av hotell. Har bott på Scandic några gånger på olika ställen i stan och det är också ganska tråkigt. Bäst har nog det mitt emot Centralen varit, vad det nu heter?
/P

Postat av: Kusin Emma

Publicerad 2012-10-16 08:08:02

Än en gång, tusen tack för en underbar och himlans rolig helg! Och du ... betongfatet blev urtjusigt på soffbordet. Igår premiärtände vi ljusen!

Kramar

Svar: Tack själv, va härligt att det passade in. Tror att jag får be dig om en liten tur till Moderna... Ha en toppendag. Kram ps hur går det med surdegarna?
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela