Susihus

Kreativ lördag

Publicerad 2012-09-17 17:46:00 i Pyssel

Vi är 5 tjejer som jobbade ihop på Nyman & Schultz för nu många år sen, vi träffas med jämna mellanrum. I lördags var det dax för vår present till den ena tjejen som har fyllt jämnt att ramla ut. Vi gav henne nämligen en dag i det blå, vi hämtade upp henne vid 10, åkte till vår mysiga trädgårdshandel Klockargården, som jag har nämt tidigare.
 
Där gjorde vi höstkransar, pratade och försökte att vara kreativa innan det var dax för lunch på det intilliggande caféet. Här kommer bild på min krans, tro inte att jag kom ihåg att fotografera oss in action...tyvärr!
 
Efter lunch åkte vi hem till mig och där tog J emot och hade betongverkstad med oss. Oj så roligt att kladda och fundera ut vad vi skulle göra. Här är några bilder från våra halvklara alster, de behöver fortfarande torka lite till...
 
 
Bilder: Susihus
 
Jag hade en idé om en lite minimalistisk adventsljusstake, dock kan jag tycka att den blev lite för kort. Tänkte bara ha ljus i ena änden och sen ha kanske bara en kotte eller en grankvist i den andra. Vi får se när den har torkat till och jag vågar leka lite med den, alternativt om jag behöver göra om...
Vi avslutade dagen med lite bubbel på altanen i solskenet innan vi eller rättare sagt J grillade åt oss och vi kunde smaska i oss en god middag. En superhärlig och kreativ dag tillsammans med goda vänner, svårslagen kombo!
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-09-17 18:03:40

Åhhh så roligt. Jag vill också.... Synd att jag inte jobbade där jag också.
En underbar krans har du gjort.
/P

Postat av: Linda

Publicerad 2012-09-21 15:27:40

Vilken härlig dag! Och säkert mycket uppskattad av den som fyllde år.

Postat av: Axelina

Publicerad 2012-09-28 19:41:28

Fin krans! Tänkte också första mig på att göra en egen att ha på dörren i vinter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela