Susihus

Vart tog våren vägen?

Publicerad 2013-03-19 14:10:31 i Hem

Sitter inne och hör hur vinden viner runt huset, isande vind och de har även pratat om snö på väg in idag. Vet inte vad du tycker men även om jag gillar vinter så längtar jag något alldeles efter lite vår och lite mer ljumna vindar.
 
Jag vill kunna gå ut och trädgårdsstäda lite, och hitta lite vårlökar som har letat sig upp, går inte för det är snö och is i hela trädgården. 
Saknar lite färg i trädgården, allt är grått och isigt. Vill ha lite sprakande färgprakt nu! Nåväl hittade lite härlig inspiration på nätet. Jag gillade gult när jag var liten men sen har den färgen gått i idé hos mig. Jag vill inte ha några gula blommor i trädgården men i år är ju gult verkligen vårtrendigt och dessa fina gula saker hade gärna fått flytta hem hos mig.
 
Bild: lånad från IKEA
Ljuvlig pigg tavla med ett par läckra elefanter
 
Bild: Lånad från Spira
 
Gick förbi detta läckra tyg i en mysig tygbutik i stan och blev alldeles lycklig! Det bara lös och piggade om hela omgivningen, hade gärna fått bli gardiner i mitt kök nu i vår...
 
Bild: lånad från Inreda.com
 
Jag är ju förtjust i kakfat på fot och detta hade väl varit läckert att duka upp lite våfflor på inför kommande våffeldagen?
 
Gult är inte alltid fult!
Jag tror på en lite gulare tisdag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-03-19 18:28:37

Jag har mina färgperioder. Det har varit grönt i köket länge och nu har turkost smugit sig in där. Härlig kombination som man också blir pigg av.
Men gult har svårt att slå sig in här. Ska kanske ge den en chans?
/P

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-03-20 14:10:32

Nä gult kan faktiskt vara fint...helst nu snart när det blir påsk :-) Ha det fint! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela