Susihus

Veckans bukett och funderingar

Publicerad 2013-11-08 11:04:02 i Hem

Hej soliga fredag! 
Veckan har bestått av 4 nyanser av grått känns det som, och idag skiner äntligen solen. Så underbart. Tog en långpromenad efter min lilla ryggträning. 
 
Här funderas det så mina grå går på högvarv. Igår eftermiddag tröttnade jag helt på att vi lever utan hund, det tar på mig att vara utan, mer än vad jag kan beskriva och vad jag trodde. Så jag ringde på en omplaceringshane, modell mindre hund. En ras som dock alltid har tilltalat oss båda, en liten vallare och ja det fanns en möjlighet till att köpa honom. Vi har pratat om att ha en mindre "second dog" en go livskramat som kan hänga med på alla våra aktiviteter men som inte kräver lika mycket bruksträning. Då kanske jag kan ha ro att leta efter "rätt" schäfertjej utan att ha panik. Nåväl efter kvällspromenaden blev jag uppringd av en uppfödare som hade fått ett återbud på en schäfertjej som är leveransklar i slutet på november.... så från ingen till 2 hundar på ett par timmar.
 
Måste fundera lite och dessutom på lördag ska jag träffa en schäfertjej som är dräktig. Hon väntar valpar i slutet på november, där jag står på kö för att få en valp.
 
 
Bild: Susihus
 
Idag får det bli veckans bukett istället för bordsdekoration. Jag har fastnat för kål, så denna läckra bukett har jag gjort av lite olika stora kål på stam. Lite roliga och de ser nästan ut som stora rosor. 
 
Nå jag får väl fundera vidare och se vad vi kommer fram till...
Ha en skön fredag och njut av solen.
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-11-08 17:28:30

Åhh så härligt, nu fick du allt mycket att tänka på. Jag vill också ha en till men behöver få lite distans till allt som hänt först. Först Alvin och hans problem och nu Zelda med sina, jag är nöjd bara hon kan bli en familjen hund som får ta det lite lugnt.

Trevlig helg
Kram Anna

Svar: Det blir nog en corgi som härligt tassande och så letar vi vidare efter en go och rätt schäfertjej. Nej det förstår jag usch ja med hemskheter man kan råka ut för som hundägare. Lider med er. Hoppas nu att allt går bra. Kram på dig
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-09 20:12:39

Åh, men det var ju jättemycket roliga nyheter. Så härligt! :D
Och ja - jag hann boka Halvvasan. Du får hålla utkik på startplats.nu och försöka hitta den vägen, om du gärna vill åka. :)
Halvvasan har jag aldrig varit fullbokad tidigare, men det verkar bli fler och fler som vill åka varje år.
Kram!

Svar: Ja annars får det bli Engelbrektsloppet istället ;)Hela Vasaloppsveckan är ju full, helt galet, roligt!
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-11-09 21:20:51

Oj, nu blev det nog svårt. Valp är ju alltid valp, tror du förstår vad jag menar. Men det är ju som du skriver, viktigt att det blir rätt. Har en föraning om att du vet vad du vill ha. Då är det viktigt att leta rätt på "rätt" valp.
Hur ni än gör, lycka till!
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela