Susihus

Helsingfors

Publicerad 2013-10-09 17:11:00 i Inspiration

Hej!
Har spenderat helgen som sagt i Helsingfors och jag är positivt överraskad av Finlands huvudstad. Mysig, litet, rätt kuperad och trevlig stad att spendera en helg i. Kort flygresa och nära in till stan från flygplatsen gör att man helt klart hinner med stan på en helg fredag-söndag. 
Vi har åkt spårvagn, promenerat och myst omkring, ätit gott och haft det skönt. Vädret var lite väl blåsigt på lördagen men det blåser nog alltid här där havet omfamnar stan på alla håll. 
Bott fantastiskt bra på Scandic Paasi, kul och läcker intreriör som jag helt har missat att fotografera...jaja
 
Domkyrkan
 
 
 
Jean Sebelius monumentet
 
 
Rolig fågelholksinstallation...
 
Bilder: Susihus
Alla Angry Birds figurerna i hotellets lekrum ;)
 
Njut av dagen
Kram

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-10-10 23:04:03

Det var många, många år sen jag var i Helsinki. Det är liksom inte "med vägen"

/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-10-13 08:09:39

Jag har aldrig varit där, men vill gärna! Vi pratar varje år om att kryssa med Silja Serenade eller Symphony till Helsingfors, men det verkar svårt att trycka på "boka"... Ser fint ut!
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela