Susihus

Blomkurs

Publicerad 2007-11-21 18:13:15 i Hund

1000 tack för alla era härliga och goa inlägg angående vårt klinker val. Lovar att ni kommer att få se resultatet när det nu blir. Väntar fortfarande på hantverkarna ska höra av sig när de kan komma. Vore ju skönt att få det gjort innan jul.

Det är mycket jobb just nu, puh! Kan jobba hur mycket som helst och högarna minskar knappt på skrivbordet.
Annars har jag varit med Bono hos vetrinären, sökte för hans rinnande ögon. De konstaterade man att det var en långgående inflamation så det blev både antibiotika och cortison. Har vi tur är den inte kronisk! Sen konstaterade vetrinären att han är på tok för smal, 5 kg saknas så det blev bukspottskörtelprov ifall det är något där som gör att  han inte kan tillgodose sig alla nyttigheter han får via maten. Inte nog med det utan hon han även se att hans huggtänder på underkäken var för långa då han har ett litet överbett så de sticker upp och gör hål i gommen. Vilket ledde till en tandläkartid nästa fredag, då vi hoppas att vi får svar på de andra proverna. Tja det var 1 års kontrollen lite i förtid och jag såg mina pengar fladdra iväg....Men det är ju skönt att få det gjort.

I måndags firade jag 10 år sen jag tog mej ut ur min totalförstörda bil. Vad lycklig man kan vara för livet en sån dag!
På tal om något helt annat så fick ett roligt brev härom veckan, med rosmarin blad i och en anmälan till en blomsterkurs på vår mysiga blombutik Söders Blommor här i stan. Så det har jag anmält mej till, så det ska jag snart rusa iväg till. Det ska knåpas dörrkransar och bordsdekorationer, bilder kommer inom kort!

Nu måste jag rusa för att hinna till kursen, ha en toppen skön kväll!
Kram

Kommentarer

Postat av: MO

Publicerad 2007-11-21 19:01:09

Usch så ledsamt med en massa problem med Bono....det är ju jobbigt i sig, men sen blir det ju inte bättre av att det är så himla dyrt. Hoppas det löser sig, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela