Susihus

Stavning viktigt eller inte

Publicerad 2007-10-29 19:22:33 i Allmänt

Hoppas att ni har haft en underbart skön helg. Vi har fixat och trixat lite hemma och även hunnit med att titta på en hel del film. Det känns lyxigt för det gör vi väldigt sällan. Satt igår kväll och tittade på denna ljuvliga film Efter Bröllopet men oj vad jag grät.....Helt klart en handduksfilm!

Efter att läst Malins inlägg på sin blogg inspirationsdesign, om att det finns stavningspoliser som kommenterar på bloggarna så hittade jag denna fyndiga text.

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too
Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.
i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The
phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde
Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the
olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit
pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a
pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by
istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot
slpeling was ipmorantt!

Lite häftig text!

Huu jag har inte vant mej vid dessa kolsvarta kvällar, nu är det ju kolsvart när man tar sig hem från jobbet. Hur skoj är det att gå ut med vovvarna och alltid behöva gå på upplysta vägar, hrmm. Pannlampa kanske kan vara något.
Nä jag får nog pigga upp mej med att baka lite chokladmuffins som jag kan ta med mej och bjuda på jobbet imorgon.
Ha en härlig måndagkväll. (lägger in en bild på ett av mina köksfönster)image55

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2007-10-29 19:47:05

Har du något bra muffins recept? Vi försökte oss på ett muffinsbak häromdagen och de blev platta som pannkakor. Goda men osnygga....hihihi
Har du precis putsat fönstrena de ser väldigt fina ut du skulle sett mina.

Postat av: Malin

Publicerad 2007-10-29 21:01:12

Hihi, vad roligt text hahaha. Riktigt så illa är det nog inte på min blgg. ;))) Hehe....
Ja visst vill man ha mycket, om man änd å hade en tio rum till att dona i. ;D

KRAM!

Postat av: pia

Publicerad 2007-10-29 21:16:09

Men, det gick ju nästan bra att läsa det där!
Fina blommor i ett fint köksfönster.
trevlig kväll!
kram

Postat av: Karin

Publicerad 2007-10-29 21:48:57

åh vad snyggt och fräscht du hade där i ditt fönster. Ha en bra kväll!

Postat av: susanne f

Publicerad 2007-10-29 22:32:12

Fina blommor i köksfönstret, vet du namnet??

Postat av: susanne f

Publicerad 2007-10-29 22:32:23

Fina blommor i köksfönstret, vet du namnet??

Postat av: tina

Publicerad 2007-10-30 10:04:37

Vad fint du har i köksfönstret!!!! Ja,usch vad mörkt det blir tidigt,längtar till när man får börja sätta fram adventsljusstakar mm!!! Ha det gott!kram!

Postat av: Maja

Publicerad 2007-10-30 12:01:26

Det är allt häftigt att man ändå förstår vad som står. Hos mig brukar tryckfelsnisse vara i farten, hoppas att dom som är inne och läser hos mig också förstår så där bra. =)
Vilket mysigt köksfönster, är det en lök som du har i en vita "vasen"? Häftigt. Kram Maja

Postat av: Inredningsgalen

Publicerad 2007-10-30 13:52:56

Om det är den filmen med Mads Mikkelsen så håller jag med!!! Har nog set allt med honom, älskar honom. Hans danska filmer är helt klart bäst. Stötte på honom i skidbacken i början på året, ångra att jag inte åkte på honom med flit:)

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-10-30 18:36:51

Pia:Muffinsrecept jag kollar på nå't recept sen gör jag som jag vill ändå...hihi Igår blev det chokladmuffins med mörka chokladbitar i. Kunde nog gått ut 1 min tidigare!
Susanne: Blomman i fönstret har jag glömt vad den heter, men vill ni ha sticklingar så hör av er för jag får klippa den med jämna mellanrum!
Maja: Det är ett paradisäpple som har torkat!
Inredningsgalen:Jag hade helt klart åkt på Mads, han är min favorit!

Postat av: svartpeppar.blogg.se

Publicerad 2007-10-30 20:37:23

det finns ju nåt. att om man plockar bort visa bokstäver så ska man ändå kunna fatta vad det ska stå. om det kanske finns nån regel att det gäller visa bokstäver bara? äh, jag vet itne hur det va haha

Postat av: Linda

Publicerad 2007-10-31 00:13:48

Rolig text! fina blommor..
kram

Postat av: MO

Publicerad 2007-10-31 14:02:37

Det gick ju faktiskt att läsa.....VIlken härlig färg på blommorna i fönstret. Sen tycker jag att man inte behöver påpeka om någon stavar lite knasigt ibland, en del har ju riktigt svårt för det...kram

Postat av: Myjerichon

Publicerad 2008-01-04 19:54:00

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela