Susihus

Mitt i veckan

Publicerad 2007-09-26 16:43:44 i Hund

Så var det redan onsdagkväll, och jag börjar känna mej lite trött och framför allt mör i kroppen.

Kan kanske bero på att jag var hos min (min och min....hihi) naprapat igår och fick min rygg och nacke utknäckt. Har snart gått hos honom i 10 år så jag bör ju vänja mej, men det är nog ljudet som är värst när han knäcker till. Vet ju att det blir bra efteråt. Jag hade lyckats med att få mitt ena ben lite längre än det andra, vad gör man inte för att bli lite längre än sina 167 cm....=) Ärligt talat så tror jag att det var seglingen för några veckor sen som gjorde att min rygg satte sig lite på fel kant denna gång. Sen att allt bottnar i en bilolycka för snart exakt 10 år sen är en annan story. Men det är tur att naprapater och massörer finns så att jag är på benen. Skulle man gå på vårdcentralens melodi så kunde jag mest gå runt och vara en kul typ med starka piller i fickan.

Nu ska jag bege mej till mitt favoritställe (läs troligen allt annat....) Maxi för att shoppa lite så att vårt kylskåp inte behöver känna sig tomt och ödsligt. Sen blir det en tur till brukshundsklubben för att se om det finns något hopp för den lille Bono i lydnadsvärlden.

Ha en underbart skön kväll!

Så här skönt har våra hundar det när de är på kollo hos våra goa vänner L & F. Det ser väldigt jobbigt ut tycker jag!

image36

Kommentarer

Postat av: Camillasnyahem

Publicerad 2007-09-26 17:22:29

Jag har funderat på att gå till en naprapat ett tag nu för ryggens och nackens skull men jag vet inte om jag skulle klara av att slappna av. För om man spänner sig när han knycker till kan det väl gå illa? Har bara sett det på tv och det ser läskigt ut. :) Jag får försöka samla mod till mig och gå dit!
Hunden på kortet från vardagsrummet är en welsh springer spaniel, hon heter Magda och är mina föräldrars. Dina hundar ser ut att ha det gott, vilka sötingar! :)

Postat av: MO

Publicerad 2007-09-26 17:42:53

Hur gör du då??? Skulle med vilja bli lite längre än mina 1.60 cm. Kul med brukshundsklubben, jag gick me med min hund när hon var valp, kram

Postat av: Pia

Publicerad 2007-09-26 17:58:48

Vilka sötnosar.

Postat av: Junitjej

Publicerad 2007-09-26 18:34:58

Vad gött hundarna har det!! De är jättesöta!

Postat av: Linda

Publicerad 2007-09-26 18:54:44

Vilka sygga killar! Hm vad man börjar sakna att ha brukshundar.. Tidigare år innan jag blev skadad så har jag har jag haft två schäfrar och en Rottweiler men kanske en vacker dag :)

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-26 19:36:05

Ha en skön Maxi kväll! Jag var där igår och tokhandlade.

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-26 19:43:47

Ha en skön Maxi kväll! Jag var där igår och tokhandlade.

Postat av: Maja

Publicerad 2007-09-26 20:43:01

Även jag skulle vilja bli lite längre, tror du dom kan dra lite i en så att man växer lite? =) Vilket ljuvligt kort på hundarna! Ha en skön kväll du med, kram Maja

Postat av: Theasrum

Publicerad 2007-09-27 12:11:25

En sån underbar bild!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-09-27 13:28:51

Vilka snyggingar!!! Tränar du något mer än lydnad med dom? Spår, sök?!? Min första egna hund var en Tervuren som jag tränade mycket lydnad, spår och sök med. Sök var superkul tycker jag! Ska börja lydndskurs nästa vecka med vår lille Morris, får se hur det går... Ridgebacken är ju inte den mest "föriga" hund man kan hitta... Men kul ska det bli!!
Kram från Jenny

Postat av: Susihus

Publicerad 2007-09-27 13:52:04

Jenny: Ja jag tränar allt möjligt, jag är instruktör inom SBK så det blir en hel del. Kenzo har jag utbildat till bevakningshund inom hemvärnet, men vi har även kört sök och spår. Lille Bono har vi testat spår och upplet med och han har helt klart en talang där. Lycka till med lydnadskursen=)

Postat av: Sara

Publicerad 2007-09-27 16:47:14

Jag gick hos en kiropraktor i somras för min onda rygg, tyvärr blev jag inte hjälpt. Han knäckte även min nacke en gång eftersom jag har problem med migrän. Tycker det låter värre än vad det känns faktiskt.

Postat av: MO

Publicerad 2007-09-27 18:23:01

Kikar in o säger hej, så söta de ser ut där de ligger o myser, ha de gott, kram

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-28 20:00:44

´Åh vilka sötisar!!! Så mysigt det ser ut. :D
Kram

Postat av: oskar

Publicerad 2007-10-23 20:25:53

vilka coolingar !!
:)

Postat av: Hotmh

Publicerad 2010-10-28 11:03:11

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela