Susihus

Måndag

Publicerad 2008-04-07 21:32:10 i Allmänt

Idag ringde klockan 0435. Både mannen och jag skulle iväg med tåg på var sitt håll, hundarna hade vi lämnat på hundpensionatet redan igår kväll. Jag for iväg till Göteborg och när jag klev in på kontoret 0830 så möter jag chefen i dörren och säger att mötet är inställt för han var tvungen att åka iväg på annat håll.................Grrrr och morr! Så kul tycker jag inte att det är att stiga upp i ottan, åka 3 timmar på tåg och dessutom lämna bort hundarna. Jaja det är ju kul att träffa sina kollegor men vid 1620 åkte jag hem igen. Kan stoppen utmed den sträckan vid detta laget. Tur att jag hade laddat lite nytt på min mobil så jag hade något att lyssna på.

Efter Stieg Larssons böcker om Blomkvist och Salander så fick jag en bokdepression, kände att jag inte ville läsa något på ett tag. Då kom jag på att läsa böcker på engelska för att få något annorlunda. Då klev jag in i en annan värld och i 4 månaders tid i Harry Potters värld. Har sträckläst alla böckerna på engelska. När min man läste dem för några år sen så kunde jag inte förstå att läsa barnböcker...!? Sen såg jag någon film efter stor övertalning och insåg att så värst barnsliga var det ju inte. När jag la ifrån mig sista boken för lite sen så var det med sorg att behöva lämna Hogwarts och allt det andra ljuvligt ihopskrivna av JK Rowlings. Vilken ljuvlig fantasi hon måste ha som har fått ihop detta.
image157

Bild: Susihus
Nåja igår fyllde jag telefonen/MP3 med den sista talboken av Harry Potter, uppläst på engelska av den ljuvliga brittiska skådespelaren Stephen Fry. Vilket fynd, tågresan blev ju hur rolig som helst, han läser med inlevelse och dramatisera och ändra röstläge så den är hur kul som helst och jag kan få vara kvar i trollerivärlden en stund till.o)

Imorgon ska jag träffa Medaljongen på riktigt, så kul det ska bli!
Ha en härlig dag!
KRAM



Kommentarer

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-04-07 21:58:34

Vad kul, vilken bra idé med talbok på tåget. Kanske kan vara ngt för mig med alla resor fram och tillbaka till jobbet numera... Har inte läst HP ännu, har tänkt precis som du. Fördomar då med andra ord :)

Postat av: detsvartataket

Publicerad 2008-04-08 08:00:05

Nä usch för att gå upp i onödan :)) Jag har aldrig läst en bok på engelska(inte sen skoltiden) kanske ska testa!!Låter kul..jag har varken sett eller läst dom filmerna/böckerna. Men eftersom så många gjort det så måste dom vara bra!! Men jag har inte tid att läsa längre känns det som..Ljudböcker är jättebra när man åker så..

KRAAAM

Postat av: lotta

Publicerad 2008-04-08 08:20:47

hihihi har precis börjat pa stieg larssons 3dje bok i milleniumserien.. känner att de mkt väl kan bli sa för mig ocksa att man far abstinens sen när dom e slut!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-04-08 12:23:45

Fy, vad trist att stiga upp i ottan alldeles i onödan! Jag har faktiskt aldrig läst böcker på engelska, men det borde man nog göra om inte annat så för att underhålla språket.
Passar på att förvarna dig om att jag gör lite förändringar på min blogg och vill samtidigt klargöra att du kommer SJÄLVKLART vara fortsatt välkommen in att läsa på Seaside Living!!!
Många kramar Jenny

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-04-08 19:03:19

Jag har också lästa alla Harry Potter böcker och har dem även som ljudbok. De är underbara!

~Livet i byn

Postat av: MO

Publicerad 2008-04-08 20:10:45

Hej där, tack för idag...tyckte det var så trevligt att träffa dig..o inga problem att snacka hade vi heller, skönt...det kunde ju blivit lite pinsamma tysta pauser annars...Köpte klinkers på K-rauta..så kul så nu vet vi vad som sker i helgen. Annars blev det bara en kofta o en blus shoppinglusten var väl inte så stor....ha de så bra, kramar på dig

Postat av: MO

Publicerad 2008-04-08 20:17:06

Haha, var nästan inne hos varann samtidigt...Jo jag förstår att du vill stanna hemma, kan bli för mycket av det goda...Ja det är inte klokt vad kul att man fått lära känna så många trevliga människor i bloggens värld, känns som man kan vara lite mer personlig oxå när man träffats IRL...Får se om du har vägarna neråt här någon gång...kramelikram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela