Susihus

Granen är fixad

Publicerad 2008-12-15 10:52:59 i Allmänt

Ledsen att det har dröjt med uppdatering här. Åkte till Göteborg i torsdags och hade kundmöte och lyckades pricka in att vara i stan samtidigt som mina kollegor hade julfest på kontoret så det var en trevlig torsdagskväll med vinlotteri och julklappsrim. På fredag eftermiddag åkte jag hem mot Småland och snökaoset som rådde i hemtrakterna....fick spendera en fredagkväll med SJ då det var något godståg som hade bekymmer på spåret. Grrr så kul att komma hem 1930 istället för planerat 1800.

På lördagen var vi ute i ett underbart vitt landskap för att leta julgran. Det är nog första gången vi har snö när vi ger oss ut för att leta gran. Vi har lite olika prioriteringar när vi ger oss ut, jag som vill ha en Disney gran, min man som tycker att det viktigaste är att vi har perfekt eld för korvgrillningen och är oftast hungrig redan när vi ankommer till skogen. Mamma som tycker att det där med gran är inte så viktigt och hennes sambo som tycker att det är superviktigt att granen ser perfekt ut!

Mysigt med snö men oj så svårt att ta sig fram och se hur granarna ser ut när det ligger massor med snö på! Vi hade en underbart mysig heldag med korvgrillning och hundarna njöt av att få springa och leka i snön.

Bono njuter av all snö!

Kenzo tar det lite lugnare efter allt granletande.

Bilder: Susihus
Vi hade även med oss en av grannens bearded collie tik Vera med oss. Stackarn med all päls så fastnade kramsnön på hennes ben hela tiden.

Resultatet då? Jo då vi fick granar med oss hem men jag fick nog ge mig lite på min Disneygran, hittade inte riktigt en sån tät och yvig men vi fick med oss en fin gran ändå. Nu står den och tar upp plats i garaget i väntan på att få komma in till helgen.

Hoppas att ni har haft en härlig luciahelg.
Må gott och KRAM på er alla

Kommentarer

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-12-15 19:32:50

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det.

Kram Sandra

Postat av: Karin

Publicerad 2008-12-15 19:56:07

Det är ju supermysigt med gran även om den inte alltid är den snyggaste. Men de brukar bli fina väl man fått på allt pynt.

Postat av: Karin

Publicerad 2008-12-15 19:58:10

Varför kom inte mitt inlägg in?





Hmmm måste skriva igen. Att det är så mysigt med gran oavsett hur de ser ut, med pynt blir de alltid fina.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-12-15 22:26:36

Va mysigt. Här har det inte kommit en enda flinga. Lika bra det då det fastnar lika mycket snö i en Springerpäls som på en Bearded. Finns silikonspray att köpa i hästsportbutiker som ska vara bra men jag har inte provat själv, (eller på hunden alltså,) än.

/P

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-12-15 22:27:43

Vad man kan tycka olika om hur en gran ser ut. Även vad som är viktigt på en utflykt! Korvgrillning är mysigt.

Vad härliga bilder på hundarna, dom måste ha njutit av utflykten. Gran fick ju ni med er hem också,L!!!!

Ha det så gott!!!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-12-16 07:52:06

Vad mysigt med snö! Vi har inte en gnutta! Bara man får liiite puder så är jag nöjd :) jag är inte kinkig!! hihihi

vad härligt att komma ut med hundarna och leta gran!!



KRAAM

Postat av: MO

Publicerad 2008-12-16 09:51:14

Åh lyllos er, så härliga bilder på hundarna i snön....Hihi, så ser Maila med ut när hon varit ute i snö, bollar som hänger lite överallt, tungt o eländigt, men hon älskar snö oxå.



Disneygranar är inte lätt att få tag på, gillar oxå dem, täta o mycket fina saker som hänger i..



Det är inte fara, alla är nog rätt upptagna nu så det blir lite si o så med bloggandet.



Ha de fint vännen, kramar på dig

Postat av: Petra

Publicerad 2008-12-16 09:52:02

Så söta hundarna är ;) Jag låg mestadels på soffan igår och slöade. Kram

Postat av: Dress Like a Princess

Publicerad 2008-12-16 10:16:04

Aw sicka söta bilder

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-12-16 16:11:56

Jag vill ha en julgran NU!! Våran blev ju förstörd i matkällaren ihop med allt annat julpynt. Funderar lite på en riktig gran i går men då tror väl hundarna det är fritt fram och pinka på den...



~Livet i byn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela