Susihus

Nu ljusnar det

Publicerad 2008-12-23 09:14:42 i Allmänt

Äntligen så har årets mörkaste dag varit här och nu vänder det och går mot ljusare tider. JIPPIE! Det är nu inte så långt borta till detta härliga...


Att sen vintersolståndsdagen bjöd på strålande sol hela dagen var ju inte sämre. Det behövdes lite ljusterapi då våra sista gäster från lördagens trevliga fest släntrade hemmåt vid 3 tiden på morgonen och vid 11 var jag på sökträning! Gäsp, fast det var skönt att få vara ute i solen och sen få gå hem och lägga sig i soffan och titta på film.

Vår gröna julfest bjöd på gröna snittar till grönt bubbel, förrätten var Creme Nignon (grön ärtsoppa) med lite kräftor i. Varmrätten blev helgrillad Entrecote med gröna Pommes Duchesse och basilikasås. Till kaffet serverade vi en chokladpavlova med kiwi och pistagenötter. Sen hade vi årliga tävling fast i år slog vi till med gissa tv serieintro istället för musik. Vi fick så mycket fina och goda saker av våra trevliga vänner, (tog några bilder men kameran och datorn vill inte jobba ihop idag...) bl a fick vi en fin skål fylld med Rocky Road, mums! Jag som inte tycker om jordnötter men den går ner, gör jag den själv byter jag nog ut jordnötterna mot cashewnötter istället, en stor fin vit ljuvlig vas fylld med blandade nötter och dadlar, och massa gott julkaffe och skorpor mmmm, tur att man har hund som ser till att man kommer ut och går.

Jag fick flera frågor vad jag hade köpt de fina kuddarna...

hihi=) Några undrade om jag inte kunde sticka till dem också och någon kände nog precis som jag att hmm man kanske ska försöka sig på det, så vid 2 tiden var vi några som tittade och funderade på stickor och garn=)

Det var mycket grönt i lördags och det ser ju ut som det blir en grön jul här i Småland. Dock så har de senaste dagarna bjudit på strålande sol mitt på dagen, hoppas att det fortsätter med det hela helgen. Vi har nämligen tänkt att gå ut i morgon på julafton med vovvarna och grilla korv på en av våra fina rundor. Innan det blir skaldjurstallrik och champagne på kvällen. Ingen julmat här inte... Må nu bara bäst!


Bilder: Susihus

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-12-23 10:23:49

Ja det set ut att bli en grön jul!!Trist men sant!

Grilla korv låer mysigt!

Jag önskar er en God jul och ett gott nytt år!!

KRAM

Postat av: Maja/Cactusvit

Publicerad 2008-12-23 11:26:42

Tänkte bara kika in och önska dig en riktigt GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! En stor kram från mig

Postat av: MO

Publicerad 2008-12-23 12:59:31

En vit jul kan man ju drömma om...eller har ni snö? Här är det strålande sol o lika grönt som....ja jag vet inte...*hoppas på snö inatt...



Vill önska er en riktigt GOD JUL, kramar

Postat av: Annah

Publicerad 2008-12-23 14:57:13

Önskar dej en riktigt God Jul!

Kram ANnah

Postat av: maria

Publicerad 2008-12-23 15:12:21

GOD JUL!

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-12-23 20:22:26

Lät som en lyckad julfest det där :) Fina bilder du visar. God jul! Kram, Sofie

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-12-23 20:55:35

Det är riktigt härligt att det börjar bli ljusare ute. Ha en riktigt God Jul! Kram Sandra

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-12-23 21:59:29

Åh det är ju gott betyg på kuddarna! Gillar dem skarpt, jag fick faktiskt nya häromdagen... ska visa en dag tänkte jag. En vit jul nej, idag har det nästan sett ut som vårväder när man tittat ut, men ruggigt kallt när man väl varit ute.. Önskar dig också en underbar jul, många kramar!!!

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-12-23 22:21:51

Lovar att skriva en recension under januari.

Kram Sandra

Postat av: Sanja

Publicerad 2008-12-24 10:25:40

Vill bara önska er en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Kram Sanja



Ps. Tack för det fina julkortet.

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-12-24 12:18:45

Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!



Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-12-24 14:16:10

Önskar dej en God Jul!

/P

Postat av: C a m i l l a

Publicerad 2008-12-25 10:03:09

Kikar in och önskar en god fortsättning på julen! Hoppas ni hade en fin julafton med mycket godis, julmat och trevligt sällskap!

Kram kram!

Postat av: ulrika

Publicerad 2008-12-27 11:28:08

God fortsättning!

Visst är det härligt att veta att det vänt, även om man inte direkt kan märka det ännu. Jag vill ha LJUS!

Kuddarna är superläckra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-28 20:51:43

maila mig

ulrika@telia.com

Postat av: tina

Publicerad 2008-12-29 00:33:35

Kilar förbi och önskar god fortsättning!Åh vad jag gillade kuddarna,superfina!Nu blev jag inspirerad...kanske får härmas lite =)=).Funderade på att sticka mej en fin halsduk eller liknade för ett tag sen...kanske tar tag i det nu också =)



Ha det fint och jag passar på att önska dej Gott Nytt År!



kram kram/tina

Postat av: pia

Publicerad 2008-12-29 11:05:57

...fina kuddar, underbart m ljus va:)man blir pigg å glad!



Sköt om er!



Ha ett gott nytt år min vän!



KRAM

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-12-30 11:26:43

Gopd fortsättning och gott nytt år på er!!



KRAM

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-31 01:30:10

Kilar förbi och önskar dej ett gott nytt år!!



Tack för dina kommentarer hos mej också...jag är lite dålig på att lämna avtryck här hos dej!



Ha en fin nyårshelg!



kram/tina

Postat av: jenny

Publicerad 2008-12-31 13:32:09

oj vad jag blev sugen på att göra en sån kudde.....verkligen supersnygga!! har du någon bruksanvisning?



Gott nytt år!!

Kram/jenny

Postat av: Petra

Publicerad 2009-01-01 14:25:59

Önskar dig en dog fortsättning på 2009! :) Kram

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2009-01-02 22:39:52

God fortsättning på det nya året.

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-01-03 15:45:59

Hej igen! Har en liten utmaning till dig på bloggen om du är sugen....



Ha det gott, kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela