Susihus

Årets lista

Publicerad 2008-01-05 11:42:23 i Allmänt

Listor och åter listor, jobbar rätt mycket med deltagarlistor på jobbet så jag har besparat både er och mig med det på denna blogg, men nu så någon gång ska ju vara den första.
Kände mig lite manad av En dag i Tagets lista så här kommer min....

Årets aldrig gjort förut: besökt Ryssland
Årets Nyårslöften: har jag inga, men ta tag i löpningen på riktigt igen.
Vem dog 2007? Farmor gick bort i december
Årets Hälsa: Har varit på läkarkontroll och har konstaterat att jag mår bra, tom gått ner i vikt sen sist.
Vilka länder jag varit i under 2007? Oj då genom jobbet så har det blivit Egypten, New York - Usa, Kina, Irland och Ryssland. Rent privat så gjorde vi en resa till Köpenhamn, annars har jag känt att hemma är bäst!
Årets Lärdom: Hemma är ändå bäst! hihi
Årets Framgång: hrmm får nog fundera på den
Årets Skada: En liten stukning i foten har nog både jag, man och hundar drabbats av.
Årets Inköp: Måste nog bli köpet av Bono
Årets matupplevelse: Att det fanns så mycket god mat i Egypten och att jag inte blev sjuk av den, får nog räknas som en upplevelse, sen är det nog inte det bästa och läckraste jag har ätit under året.
Årets film: Oj då ser så många och komma ihåg någon så här, Little miss Sunshine var ju lite kul och udda.
Årets Slöseri: Hmm det kan ju vara så mycket men visst är det trevligt att förgylla vardagen lite med små inköp....hihi
Årets Glädje: Att vi mår bra och att bloggen har gett så mycket det kunde jag inte ana när jag började i somras...
Årets Jul firades med: Vi var home alone och det var så skönt!
Årets TV-Program: Jag är ju ingen TV tittare, lek och tävlingsprogram är inget för mig men visst tittar jag på inredningsprogram och gärna någon brittisk deckare och höll på att glömma Mordkommissionen, denna danska serie som går i repris på 4+ den kan man ju se om och om igen.
Årets Önskan: God hälsa till mina nära och kära
Årets Födelsedagar: Ingen så där som jag kan minnas...
Årets onödiga: Något av alla mina lampinköp men ack så nöjd jag är med dem hihi
Årets sämsta: Sommarvädret brr känner nu att lite sol hade inte skadat.
Årets Må bra: Alla sköna hundpromenader i vacker natur
Årets sedda Kändis: Oj då genom jobbet har det ju blivit en hel del, The Ark, Helen Sjöholm, Jill Johnson, Lena och Orup, Soffipropp, Tobbe Trollkarl, Peter Varg och Andreas Johnson bl a.
Årets Saknad: De härliga sommarkvällarna som regnade helt bort
Årets människa/or: Min älskade man som alltid finns där
Årets Blogg: Det finns så många som förgyller dagen så jag vill inte peka ut en.
Årets krångel: Ska väl vara vår digitalbox som vi fick byta ett par gånger innan vi fick någon ordning på
Årets inte gjort: Sprungit Göteborgsvarvet, tror inte att jag saknar det heller...=)
Årets motion: Ett pumppass innan jul där man inser att man orkar mer än vad man tror
Årets flopp: Måste väl vara ICA:s klantiga köttfärshantering, men de är nog inte ensamma och vad försigår i restaurnagköken vill jag inte tänka på....!
Året om din blogg: Jag vkanade till liv denna regniga sommar när jag läste en av alla inredningstidningar och insåg att hmm det verkar kul. Jösses så rätt jag hade vilka härliga människor jag har kommit i kontakt med. Hoppas att ni som besöker mig och gärna oxå lämnar ett litet tassavtryck förstår hur mycket det betyder för mig, stor KRAM på er alla!

Förväntningar av 2008: Försöker att inte tänka så mycket framåt eller bakåt utan att leva här och nu. Dock hoppas jag att mina nära och kära får vara friska och att Bonos höftröntgen går bra och ser även fram emot hans mentaltest som kommer att komma under året.

Ja då var listan klar, vore kul att läsa din. Sen vill jag passa på att önska er en härlig trettonhelg! Hoppas att ni får plundra någon gran...=)

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2008-01-05 12:05:18

hej på dig.

tänkte bara slänga in ett tips i din blogg.
har du hört talas om gratisbio.se en sajt där
du samlar poäng genom att klicka dig runder på
olika sidor och välja att få nyhetsbrev. du får
poäng för detta och samtidigt som du får poäng
så stiger det för att du ska kunna få gratisbio
checkar hem i brevlådan. om du satsar på stort
kan du som jag samla in stora poäng och när du
väl samlat ett antal kan du beställa presentkort
på en massa affärer som kicks hm vero moda stadium
och de andra stora kedjorna i sverige.

själv har jag nu lyckats skrapa ihop till present kort för
1200 kr på kicks och 500 kronor på dinsko. så jag
tycker du ska bli medlem med.

genom att ange mig som värvare så får du redan
75 poäng från start. denna månaden har du även
chansen att på deras sida vinna en iphone och
mobiler och modell bilder av dig själv. gå med.

ange mig som värvare ; uniqa
här är länken till sidan ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

Postat av: Petra Bloggar

Publicerad 2008-01-05 20:08:00

åh vad skönt ni måste haft det på jul (home alone)
vi hade galet mycket folk hemma (magsår)
men men, överlevde gjorde jag iaf! och tack och lov så är det ett år kvar till nästa jul =)

(fy vad pessimistisk jag lät *fniss*)

Postat av: Pia

Publicerad 2008-01-05 20:35:19

Jag måste säga att jag blir lite avis på dig att du får åka till så många länder med ditt jobb. Vad var det nu du jobbar med? Söker ni mer folk hahaha behöver du resesällskap så hör av dig jag följer gärna med till New York nästa gång.

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-05 22:02:13

Ha en bra helg du med!!

Postat av: pia

Publicerad 2008-01-06 15:07:03

trevligt att läsa din lista!

jag tycker dina köksgardiner blev jättesnygga, fräscha och lite våriga...ja de andra var ju inte helt fel de heller...fina tyger, guuud vad jag blir sugen på nya gardiner!!!

ha det bra, vi hörs!

kramisar

Postat av: Theodormathilde

Publicerad 2010-05-14 08:40:48

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela