Susihus

Bakdag

Publicerad 2008-07-13 17:30:23 i Mat & bak

Äntligen har vi semester! 4 härliga veckor framför oss....hoppas bara vädret kan bjuda på sol och värme nu! Har nog inte fattat att jag inte ska till jobbet imorgon.

Idag vid frukosten så blev mannen väldigt sugen på stora kanelbullar så vi fick ett ryck att börja baka. Det blev kanelbullar, 2 st foccacia, morotskaka och chocolate chip cookies. Idag testade jag att göra cookiesen med en blandning av vit och mörkchoklad, de gick ner det också. Sist testade jag med dajm. Men orginalet med mörk choklad är nog ändå bäst, det blir inte så smörigt och sött. Men testar er gärna fram, receptet kommer här.


Bilder: Susihus

Imorgon bär det av ner mot Blekinge för ett par dagars utflykt, vi slänger i tältet och tänkte testa hur det är att tälta med 2 schäferhundar. Det är alltid spännande att åka på semester med hund. Funderar på att skriva en bok om det en gång när jag får tid. På vissa ställen är man jättevälkommen och några ställen har hundvattenskålar utställda på andra ställen får man inte ens vistas eller ens tänka tanken. Det är en härlig blandad kompott, när vi var ute i Sverige för något år sen så hade vissa hotell tom hundrum, de la ut täcke och tuggisar till hundarna, men det finns också hotell där vi inte är välkomna. På tisdag ska Bono höft- och armbågsröntas i Karlskrona så då håller vi alla tummarna för att det blir A i protokollet.

Simma lugnt och många varma sommarkramar till er alla!

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-07-13 18:34:47

Oj vad du bakat mycket gott!! Cookisarna ser smarriga ut, jag brukar baka dom ibland också. Eller det är oftast dottern som svänger ihop en smet :0)



Hoppas semestern med hundarna blir bra, jag vet hur det är. Vi är oftast hemma för med 6 cockrar i släptåg är det svårt att hitta någonstans att bo ;0)



~Livet i byn

Postat av: Majssan

Publicerad 2008-07-13 21:16:48

Jag har hört att nu blir det massor av sol och värme. Det kommer att regna någon natt i bland ;-) Trevlig semester!

Postat av: pia

Publicerad 2008-07-13 21:34:29

Oj här var det mycket gott!

Hoppas du får ljuvliga semesterveckor, vad gott det lät med rosé och sitta på altanen, har ni fint väder?! Här har vi haft en ganska fin dag faktiskt, hoppas min sista sem.vecka blir kanon m sol å värme, har fryst alldeles för mycket hittills i sommar...

Kram på dig goding:)

Postat av: Unka & Ceasar

Publicerad 2008-07-14 12:26:57

Åh de kakorna måste jag testa. Kommer att hålla tummarna för att det ska bli A och ua på Bono. Och ang. hotell, som jag har förstått det så har Scandic för det mesta hundrum.



Ha det så bra på Semestern

Postat av: Anna

Publicerad 2008-07-14 12:32:32

åh, de där cookisarna ska jag nog testa :-)

Ha en skön semester!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-07-14 13:27:14

Det ser väldigt gott ut. Bullarna ser helt oemotståndliga ut. Perfekta till picknicken.

/P

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-07-14 17:22:01

MMMMMMM så gott! :D

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-14 20:01:48

Japp jag håller tummarna för att allt går bra. Så häftigt att tälta med hundarna, kan se det framför mig hur coolt det måste se ut när ni kommer, är nog ingen som vågar "hälsa på er" oinbjudna...HOppas ni får fint väder, annars är det ju inte så himla kul att tälta...

Men så mycket gott du frestas med....kanske ska ta o baka nästa regniga dag, för jag väntar med sånt tills det blir dåligt väder, kramar på er

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-07-14 23:50:38

Härligt med semester! Å vad gott du har bakat :) Mums. Det där med hundar på semestern känner jag igen... inte alltid någon barnlek inte! Hoppas det går bra! Kramar, Sofie

Postat av: dahlarna

Publicerad 2008-07-15 00:19:44

Wow vad duktig du var som bakade så mycket! Hade gärna suttit vid ditt fikabord idag! :-) Ha en fortsatt mysig vecka! Kram!

Postat av: Anki

Publicerad 2008-07-15 09:57:07

Önskar er och vovvarna en härlig semster // Anki

Postat av: Lissen

Publicerad 2008-07-16 09:52:23

Vilken energi att baka så mycket olika sorter!

Men bra att ha en laddad frys!

Ha en skön semester

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-07-17 08:05:29

Så härligt med nybakat till frukost!

Hoppas ni får en skön semester, Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela