Susihus

Annorlunda födelsedag

Publicerad 2008-05-28 21:55:48 i Hund

Idag är det mannens födelsedag men då han är inne på sin sista av niiiiooo veckors utbildning så blev det ingen frukost på sängen och liljekonvaljplockning idag. Vi firar helt enkelt på distans, nja inte samma sak längre med födelsedag som det var när man var liten och det pirrade i hela kroppen kvällen innan. Hihi, kommer ni ihåg?

Jag lovade ju er i ett tidigare inlägg att jag skulle avslöja vad det var vi gjorde för något till honom. Jag tog vovvarna med mig till M Studio en fotograf här i stan som fotade våra hundar. En spännande timme där både jag och hundarna var slut efter en kvart. Det var väldigt varmt då Bono är så mörk så krävs det mycket belysning på honom. Kenzo som gärna poserar och gör som man säger, men han tröttnade efter en kvart för Bono stökade omkring.
image209
Bono fick vi lura med en boll och som sagt hans föremålsintresse är det inget fel på. Han kan nästan stirra upp sig lite väl för en boll, jaja det var en spännande timme. Men hon lyckades fånga några bilder, tack och lov för digitalkort så man kan se resultatet direkt och justera. Nu var tanken att jag skulle göra en Lichtenstein bild (lite serietecknat i färg) av vovsingarna men då jag inte hann med att bestämma vilken bild jag skulle välja så fick mannen CD:n med bilder och nu kan vi välja ihop vad vi ska göra.

image210
Det kan ju bara vara coolt och beskära lite fräckt och montera svartvita bilder på en kapaplatta. Nå vi får se, ni kommer säkert att få se det färdiga resultatet, när det väl är klart!
image211
Bilder: M Studio
Ja det var några av bilderna som vi funderar på att göra något med. Ljus och färg kommer att bli bättre när vi väl har bestämt oss detta är bara preview bilder, men jag kunde inte låta bli att visa dem för er. Nu ska jag inte trötta ut er med fler hundbilder, för jag måste gå och packa imorgon bär det av tidigt med tåg till Göteborg för jobb och sen direkt upp till Stockholm för skärgårdsbröllop. Fotomodellerna är placerade på hundpensionat!

Ha en underbart skön dag
Vårkramar från mig
Kram kram

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-05-28 22:21:11

Vilken härlig födelsedagspresent du kom på! Kram Sandra

Postat av: PiM

Publicerad 2008-05-28 23:41:32

jättefina bilder & vikken superbra present!! PiM

Postat av: Ida

Publicerad 2008-05-29 00:35:23

Vilken underbar present! Jätte fina bilder, så fina hundar ni har! Ha det så trevligt i Stockholm. Kram

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-05-29 08:45:18

Oh så fina bilder, svårt att välja en favorit bara.

~Livet i byn

Postat av: Ingela

Publicerad 2008-05-29 10:41:19

Kul med bilder från en fotograf, oavsett hur mycket man fotar hemma blir det ändå en speciell känsla hos ett "proffs". Jag har sett en hel del bilder (främst bröllopsbilder) som hon tagit och hon är verkligen duktig på att fånga det personliga.

Postat av: Maria

Publicerad 2008-05-29 19:18:49

Så fina de är...verkligen jättefina...Ser så lugna o fina ut (även om en boll kan få igång dem...hihi) Har ju glömt att fråga, gick det bra o barnvakta??? Sov de när du kom eller???
Skärgårdsbröllop...oj vad härligt det låter, hoppas vädret håller i sig, men det ska nog va?. Så nu är det nästan slut på kursen, vad skönt att komma tillbaka till vardagen igen, inte kul att vara ensam hela veckorna. Imorrn kommer syster o bebbe hem så jag få se henne live, har bara sett bilder på henne...så söt o go. Hoppas du får en härlig helg, kramar

Postat av: Nettan

Publicerad 2008-05-29 19:51:49

Hej Susan och tack för det roliga kortet! Hälsa Johan så gott med ett par grattiskramar från oss. (Jag tycker sista bilen var finast..)
Kram och trevlig helg,
Nettan

Postat av: karina

Publicerad 2008-05-29 20:32:14

Supersöta vovvar, jag gillade särskilt den förstta bilden, båda ser så väldigt nyfikna ut. Ha de bra!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-05-30 13:55:03

Ha de så rackarns kul i storstaden...men var lite försiktig med drickat då...om det nu inte är bubbelvatten vill säga...Kommer säkert bli ett alldeles underbart bröllop...
Ikväll blir det till att grilla (igen), ja så kommer nog vår helgmat se ut framöver...vi älskar att grilla o sitta ute o äta.
Ikväll kommer även syster hem så vi ska hem till mamma o pappa allihopa o kolla in nytillskottet, har varit o köpt lite fler kläder..finns så mycket fint. Ha en go helg, kramar

Postat av: Ninni

Publicerad 2008-05-30 19:38:24

Fototapet ;-)
Skulle vi vilja ha på Dalton.

Kram, trevlig helg.

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-31 10:13:06

Så fina kort! Förstår att det måste varit jobbigt i värmen och att få hundarna koncentrerade! Ska bli roligt att se vad du gör med dem! ha en trevlig helg! KRAM

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-06-01 21:15:10

Vilken smart present! Så fina hundar du har, de blev jättebra på korten!

Hoppas du haft en skön helg, Kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2008-06-02 17:30:06

Tjolahopp...hur hade ni det nu i helgen??? Är ju så nyfiken på bröllopet o allt...ni hade väl tur med vädret??
Här har vi haft en underbar helg, sol o bad...o även idag, det gör en Måndag inte fullt lika trist. Idag somnade jag på flytmadrassen i poolen, kan tala om att någon har bränt sig....hm inte bra. Men det var så skönt att ligga däri o guppla. Sen kom ungarna o en kompis hem från skolan o då ockupperade de poolen...Hoppas allt är bra, kramar

Postat av: K

Publicerad 2008-06-02 21:08:43

Vilka stiliga hundar!
Jag blir så sugen på att bli med hund igen....men har inte tiden för det nu.
ha en bra vecka!
Kram

Postat av: Junitjej

Publicerad 2008-06-10 22:42:19

Så fina hundar!!

Postat av: Ann-sofie

Publicerad 2008-06-23 18:55:04

Vilka fina kort!!

Så skulle jag vilja göra med mina 2 hundar.

Vart finns denna fotografen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela