Susihus

Före och efter

Publicerad 2008-05-26 20:19:18 i Allmänt

Ny vecka med nya möjligheter som det så käckt heter...
Jag hade hoppats på att vårt sovrum hade varit klart men ett litet missöde igår sinkade oss. Helt mitt fel, klantfia! Ni får vänta lite till och då mannen är på sin sista kursvecka - ÄNTLIGEN (9 vekor är snart till ända)- så dröjer det ett tag till för det är ju inget som fixar sig så där i veckan. Men jag kan avslöja att färgen är VIT, som jag har kladat på väggarna och även mig själv.  

Däremot så får ni lite före och efter bilder på vårt gästrum/kontor istället. Rummet ligger på andra våningen och har söderläge. Detta är rummet igentligen som skulle vara main bedroom men vi tyckte när vi byggde att varför ska vi tränga ihop oss på 14 kvadrat när vi kan ha 28 kvadrat på andra gavlen. Så då blev detta rum gäst- och arbetsrum. Det är här jag sitter och bloggar, när jag inte har arbetsdatorn på köksbordet eller i knät uppkrupen i soffan.
image206
Nu har vi gett bort vår bokhylla till våra ena grannar. Skrivbordet står numera i garaget för väntan på loppis alt får det stå i garaget/förrådet och bli lite arbetsbänk. Vi får se vad som händer...
image207
Istället blev det ekhyllor på väggarna för alla pärmar, papper och facklitteratur som vi har. Morfarsfars skrivbord är slipat och oljat och fick komma in och nu vill jag ha en svart sjuan eller myran stol till skrivbordet, men vi får se. Det känns som rummet fick lite lugnare karaktär med hyllor på väggen.
image208
Och här kommer den andra änden av rummet där vi tapetserade en fondvägg och fixade till sängen men den har ni nog sett sen tidigare.

Ha en helt enkelt ljuvlig vecka.
Go vårkramar på er!

Kommentarer

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-05-26 20:50:37

Vad fint det blev. Vi har lätt kaos i vårt kontor och där måste vi fixa i ordning så vi slipper ha röran mera. Synd att man inte har obegränsat med pengar.

~Livet i byn

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-05-26 21:20:24

Ojj som ni har jobbat och stått i, i helgen, resultatet blev ju strålande! Va har ni gjort en sänggavel? :D KRAM

Postat av: Sara´n

Publicerad 2008-05-26 22:00:37

Hej Susan busan =) Allt jag kan tänka på när jag läser ditt inlägg är; vad har hon gjort med den vita färgen? Hon kan inte lämna en cliffhanger så!!!Snart är jag ifatt mig själv med jobb, och nytt hem och då ses jag gärna, om tant själv har tid? Kramar från mig

Postat av: Ulli

Publicerad 2008-05-27 05:28:57

Det blev kanonfint!

Ha en bra dag!
Kram Ulli

Postat av: pia

Publicerad 2008-05-27 12:57:02

Jag tycker att ni har jättefint! Enkelt och snyggt arbets/gästrum!!!
Ha en myspysig tisdag!
kramisar

Postat av: jessica

Publicerad 2008-05-27 13:07:03

Det blev jättesnyggt!! Fondväggen blev ursnygg!

kRAAM

Postat av: Number nine on Melon Lane

Publicerad 2008-05-27 22:39:20

Fint det blev och vilken härlig fondvägg.

Postat av: Liza

Publicerad 2008-05-27 22:59:03

Jättefin fondvägg! Läckert med ekhyllorna.. ja, jag gillade allt!!:D
KRAM!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-28 10:57:03

Fräscht =)

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-05-28 12:27:22

Så fint det blev! Skrivbordet är urfint, skulle själv vilja ha ett liknande. Kul att se bilder från MH-testet, vi ska göra detsamma med vår Morris våren 2009. Ska verkligen bli spännande!

Må så gott! Många kramar Jenny

Postat av: Livet i byn

Publicerad 2008-05-28 13:41:51

Svar: Här i norr är det ingen risk något torkar bort. Regnet och blåsten har avlöst varandra. I natt var det någon minusgrad dessutom. Ush, nu vill jag ha vår!

~Livet i byn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela