Susihus

Ja se det snöar...

Publicerad 2008-10-31 08:31:29 i Allmänt

Något tidigt tycker jag nog att snön kom i år. Det har inte ens hunnit bli november och igår snöade det kraftigt, dock mest snöslask stora flingor!

Vi hade kundevent igår och skulle försöka att ha lite marchaller tända, det gick så där i blötsnön och blåsten. Oj så trevligt vi hade det på tillställningen, glada och trevliga kunder, mycket mat och dryck och sen få se Bond lite före alla var ju lite roligt! Bond är alltid Bond, jag gillar Daniel Craig men innehållsmässigt tillhör den väl inte den bättre Bondfilmen. Kan sakna lite av den där sköna charmen och den härliga brittiska torra humorna som ändå är ett kännetecken för Bond. Men helt klart kan man spendera nästan 2 timmar med att titta på Bond och Daniel Craig.

Har även hunnit med att sladda ner i snömodden till kyrkogården och lagt en gravdekoration på pappas grav. På måndag är det 10 år sen han gick bort, helt ofattbart 10 år, vart tog dem vägen. Känns konstigt att han inte har fått vara med om vårt husbygge, vårt bröllop och vår vardag på så länge. Saknaden är stor!



Bilder: Susihus

Jag gjorde ett litet mosshjärta och prydde det med lite taklökar och pärlor, det får pryda pappas grav i år. I helgen ska jag försöka att plocka lite mer mossa och fixa till någon dörrkrans och göra ett mosshjärta till min kollega, hon ville ha det och lägga på sin mammas grav. Det är även hundutställning här i stan i helgen så det får bli en tur på den tror jag, ska inte ställa ut men det är alltid roligt att titta på!

Ha en toppengo allhelgonahelg!
KRAM

Kommentarer

Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Publicerad 2008-10-31 12:46:36

Vilket vackert mosshjärta du har gjort.

Ha en trevlig helg, kram Sandra

Postat av: jenny

Publicerad 2008-10-31 19:03:38

Här har det också snöat. Nästan hela dagen så marken är vit. Är inte så förtjust i vinter och snö men det blir ju iallafall lite ljusare när snön kommer.



Superfint mosshjärta du gjort.Kram/jenny

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-10-31 22:27:01

Ja fy för detta slaskväder, men det var faktiskt lite mysigt i torsdags när det snöade stora flingor :) Fint mosshjärta!



Trevlig helg!

Postat av: Iris

Publicerad 2008-11-01 10:40:16

Jättevackert hjärta du gjort!



ha en bra halloween!

Postat av: MO

Publicerad 2008-11-01 13:24:56

Vilket fint hjärta du gjort, kommer bli vackert på graven...Ja fy så hemskt när man inser hur fort tiden går, o saknaden är kanske lika stor.



Ja här blir det med en lugn helg, C jobbar (som vanligt kanske jag ska säga...såååå trist) o jag känner mig lite småuttråkad sådär, men det går väl över. Har en söndagsstek (fast det är lördag) i stekgrytan, o den ska ligga i en timme till (sammanalagt tre timmar, den var stoooor) så snart ska vi äta. Lite brysselkål, kokta morötter på det så blir det gott.....



Ha en skön helg, kramar

Postat av: Petra

Publicerad 2008-11-02 18:08:51

Vad fint hjärta! Hoppas du haft en bra helg trots allt. KRAM

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-11-02 18:48:11

Men åh så fint mosshjärta du gjort!!! Hade du ngn stomme under eller hur gjorde du? Nyfiken... :D

Hmm ja sorg för en nära är jobbig... B är faderlös sen 5 år och det är väldigt jobbigt vissa tider. Kram på dig!! och du, din pappa tackar nog ödmjukast för att du la dit ett hjärta och skänkte han en tanke! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela