Susihus

Äppelgodis

Publicerad 2009-10-23 09:41:02 i Mat & bak

Dagarna går så fort när man har roligt! Denna första lediga veckan har bara försvunnit i ett nafs. Har mest tränat hund känns det som och det är så roligt! Har börjat på kurs, gått en privatlektion och själv hållt i kurs och allt med hund! Denna veckan har jag även tagit upp spårandet med hundarna, efter några stapplande steg har vi börjat vakna upp ur dvalan hur det var man gjorde hihi.

Måste bara tipsa er om något så fantastiskt gott och enkelt. Torkade äpplen, rena godiset!

Bild: Susihus
Skiva äpplena tunt och lägg dem på plåt och in i ugnen på 75-80 grader tills de är torra. Förvara dem torrt! Gott att bara knapra på eller att lägga i müslin, på flingorna!

Just nu testar jag något jag aldrig har gjort innan, jag bakar på surdeg. Spännande om det blir något hembakat eller om det får bli en akututryckning till bageriet! Håll tummarna för att det jäser=)

Ha en underbar fredag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Dessi

Publicerad 2009-10-23 16:09:10

Spännande med surdeg! O härligt med hundträning! Jag skulle också behöva komma igång med spåret igen... Fast det blir mer viltspår då...



Trevlig helg!

Postat av: Camillas dagar

Publicerad 2009-10-23 16:16:46

Oh, vad gott! Jag har "nischat in mig" på äppelpajer och äppelkakor och har hela frysen full snart. Äpplen är så gott!

Jaa du, visst går tiden fort? Här hos mig är det bara måndag och fredag i veckorna, 2 dagar liksom...

Kram och hoppas att helgen blir lååång och skön! (Nja, man kan ju alltid hoppas i alla fall...)

Postat av: Camilla(s nya hem)

Publicerad 2009-10-23 16:37:23

Oj vad länge sen det var jag spårade med hund. Har tyvärr aldrig gjort det med Ebbot men med min förra hund Noa. Det var skoj!



Äpplena ser jättegoda ut, tack för tipset! Trevlig helg! :)

Postat av: Natalie Lindquist

Publicerad 2009-10-23 19:25:27

Hejsan!

Jag och en kompis har skapat en novell-blogg.

Dit vill VI nu att ni skickar in era dikter,noveller eller fan-fics !

Gå in på våran blogg; http://svensknovell.blogg.se

eller maila: [email protected]

för att säga vad DU tycker om idén!

MVH

Natalie&Nellie

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-10-24 15:35:10

Har själv blivit tipsad om surdeg men inte vågat/orkat. Ska bli spännande och höra hur det går.

/P

Postat av: Designtjejen

Publicerad 2009-10-24 16:48:13

Åh vilket bra tips!!! Och surdeg.. det får du berätta hur det går!

Massa lördagskramar

Emmelie

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-10-25 14:34:32

De där äpplena såg riktigt goda ut!

Kram Sandra

Postat av: InneoUte-Malin

Publicerad 2009-10-25 20:35:21

Vilken energi du har. Det verkar härligt att vara ledig. :-) Äppelgodis låter smaskens. Dagar i friska luften med hundarna låter också grymt skönt. Lätt att få för lite dagsljus i dessa tider.

Postat av: Petra

Publicerad 2009-10-25 21:18:09

mums! tack för din hälsning och helgen har varit alldeles underbar :) kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela