Susihus

Mellanväder

Publicerad 2011-01-18 08:48:23 i Allmänt

Har haft en helt fantastisk skön helg i Köpenhamn med mamma, hennes 2 systrar tillika mina mostrar och deras döttrar som då blir mina kusiner. Vi är representerade från 30, 40, 50, 60, 70 och 80 talet. Så roligt vi har haft och supermysigt att få umgås på det sättet, en liten mor och dotterhelg. Minnen och berättelse från förr har ventilerats samtidigt som vi har ätit och druckit gott.

Nu är jag tillbaka i vardagen igen och det här mellanvädret som råder nu är inte min favorit alls. Har varit löjligt bortskämd med kallt och vitt, hundarna har varit rena efter varje tur ute. Nu är det brunslaskigt, grusigt och smutsigt överallt. Snön är kvar och det är lite för varmt och det är ju bara att inse att det inte kommer att bli vår än, så jag tar nog gärna lite riktig vinter till. Allt för att kunna åka lite skidor och få njuta lite av ljuset som blir av snön.


Bild: Susihus

Hoppas att det blir lite minusgrader snart igen för det här töiga mellanvädret kan jag hoppa.
Ha en härlig dag!
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-01-18 13:51:13

Åh, vad mysigt det låter! :) Det är såna helger man lever på länge ju. ♥

Kan man få se lite bilder kanske? I löööv Köpenhamn.

Kram på dig!

Postat av: mo

Publicerad 2011-01-18 15:39:18

Haha, så lika vi är. Sa till maken i morse att vi nog är de enda som vill ha kallt o lite snö till...Men ser nu att du är lika "galen" som vi...Ja det är så kul att åka skidor, riktigt längtar till nästa tur. Maken ska få nerskickat nya skidor oxå, de hade nog skickat lite fel till honom därav trögheten...(hm, nu kommer väl jag inte att köra ifrån honom mer).

Låter som ni haft en urmysig tjejhelg, det kan man verkligen behöva i mellanåt, kramar på dig

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2011-01-18 17:51:17

Kul att Köpenhamnsresan blev så lyckad!



Idag har vi faktiskt haft kanonväder här. Varmt, sol och fågelkvitter men imorgon ska det tydligen bli kallt igen...



Ha en fin kväll!

KRam, Jenny

Postat av: Dessi - Home and desire

Publicerad 2011-01-18 19:04:46

Nej, det är då verkligen inget superväder...



Härligt att höra att ni hade det bra i Köpenhamn! Är grymt sugen på en dag där snart också...



Kram Dessi

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-01-18 20:04:23

Håller med! Det blir inte varmt och soligt vårväder förrän i april ändå så då kan vi lika gärna ha snö, vitt, ljust, torrt, soligt och kallt. Begriper inte varför alla klagar på snön, det e ju vinter vare sig vi vill eller ej o då föredrar jag snön :)

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2011-01-18 20:05:18

Förresten! Susanne ska ha bloggrunda i juni, skynda anmäla dig om du ska med, det e max 15 pers o det e redan många anmälda :)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-01-18 21:37:55

Vilken härlig helg.

Här är det vått, vått, vått. Hundarna torkar inte mellan gångerna de vill ut.

/P

Postat av: Designtjejen/Emmelie

Publicerad 2011-01-18 23:48:57

Jag håller helt med dig.. jag vill ha lite minus och lite mer snö.. gillar att åka skidor och nu är det bara blaskigt och blött :-(

Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela