Susihus

Sjukrapport

Publicerad 2012-11-06 14:40:04 i Hund

Senaste veckan har det varit sjukstuga här. Mannen opererades förra måndagen för sin skidskadade axel. Han mår efter omständigheterna riktigt bra och undrar varför han inte har gjort denna operation tidigare. Nu kan han sova en hel natt utan värk. Dock är han sjukskriven i hela sex veckor pga inte får skriva eller anstränga högerarmen alls.
 
Bono har varit hos veterinär igen....trodde att hans kvot var fylld för resten av hans liv åtminstone för detta året, men nejdå. Han har kliat och kliat nu ett längre tag. Först trodde vi att det hade med vattnet efter all simträning men nu har vi inte simtränat på över en månad och det blir inte bättre. Så nu sökte vi råd och vård. Det har tagits avföringsprov och blodprov som har skickats på lab. Vi väntar nu på svaren, dock tror man att han har allergi, antingen gräs eller kvalster...
Bild: Susihus
 
Rackans trist men huvudsaken att vi får reda på vad det är så vi kan hjälpa honom, och att han slipper klia sönder sig. Tror att hans årsbudget för veterinärbesök är övertrassererat för många år framöver... 
 
Nu väntar en liten kort löpartur för mig och Bono. Dax att springa lite i five fingers, gäller att passa på när det inte är blött och för kallt ute.
Ha en härlig tisdag! 
Kram

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-06 15:43:13

Oj, oj... det är tur att du håller dig frisk och pigg i alla fall! :D
Ja, men visst låter det kul med Blogger boot camp. Det är bara 150 platser tror jag, så de gick åt väldigt fort. Var sugen på att gå redan förra året då jag läste om det på en del bloggar. Jag får testa i år och se om det kan vara något. Tror det.
Nike Blast verkar också kul, men så mycket större (och dyrare).
Ha en fortsatt fin tisdag och hoppas att löprundan gick bra!
Kram!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2012-11-06 17:16:03

Så trist. Undrar vad som håller på att hända? Var och varannan hund är allergisk. Jag har jätte många kunder med problem mot gräs och kvalster.
/P

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-11-06 22:23:17

Hej!!

Bra att maken mår bra att att Bobo får hjälp.:)
På torsdag kommer jag till er fina stad!

Postat av: Mycket annat och lite betong

Publicerad 2012-11-07 19:56:30

Hoppas att båda två snart mår bra igen!

Hälsningar Agneta

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-11-12 22:09:44

Vilken fin hund :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela