Susihus

Tack för hjälm!

Publicerad 2013-08-06 21:55:47 i Allmänt

Go kväll tisdag!
 
Hemma igen efter ett par härliga träningsdagar i vackra Frösakull på Hallandskusten. Vi har varit 3 tjejer som har tränat inlines ett par dagar tillsammans. En av tjejerna har en sommarstuga nästan precis på strandkanten i Frösakull så det har varit utgångspunkten. Bono har varit med och njutit av saltvatten och alla tallkottar.
 
Dock tog min träningslägerpremiär en annorlunda vändning. I söndagskväll efter en fantastisk runda på över 2 mil i vacker terräng och ljuvligt väder, så hade vi en avslutande lång nedförsbacke och där någonstans mitt i den gjorde jag en okontrollerad textilbromsning. Vilket ledde till att jag vänster sida med betoning på rumpa åkte i först och av farten så slog jag i huvudet i asfalten. Tack för hjälm kan jag säga, för annars hade det nog gått mycket värre. Nu blev fallet en lättare hjärnskakning - tror jag i alla fall för jag har en liten gnolande huvudvärk,- hade hela måndagen och jag känner det fortfarande när jag anstränger mig. En grym lårkaka fast på vänster skinka, den kommer nog att gå i alla regnbågens färger och lite öm i vänster axel och i nacken. 
Rackans grym sport det här!
 
 
Bild: Susihus
 
Måndagen bjöd på strålande solsken så vi inledde med bad på stranden, sen vila. Dock avstod jag dagens långkörning och tog Bono på en långpromenad istället. Idag har jag dock åkt och tränat bromsning, det går väl an på plan mark men bara i lätt nedförsbacke kommer rädslan och jag tappar teknik. Nåja det är väl bara att öva! Tror att jag ska öva balans på balansplatta. 
 
Det positiva är - för det måste jag ju ta fram - är att jag klarade att köra 2 mil efter att bara ha åkt inlines i lite mindre än en månad. 
 
Nu får det bli lite vila! Rackans även mitt roliga nya träningsprogram i löpning får stå över ett tag. Hrmmpf
Sköt om er, och tveka inte att använda hjälm, är dagens tips!
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-08-07 10:29:48

Men stackars dig! Aj! Jag är så rädd för att ramla på rullskidor, har alltid hjälm. Mår riktigt dåligt då jag ser såna (många) som susar fram i hög fart på inlines utan hjälm. Jag har till och med börjat cykla med hjälm så mycket nu, att jag känner mig "naken" utan.
Hjälm är bra! Jag har skrivit alldeles för många anteckningar om skador på jobbet där man inte använt hjälm.
När är ert lopp?
Kram!

Svar: Usch ja numera kan jag inte cykla utan hjälm, håller med dig känner mig oxå naken. Nu kan jag nästan tycka så korkat att inte ha hjälm.
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-08-07 13:33:17

Meen snälla du! Ta det lugnt!

Jag är en sån där dålig en, som aldrig har hjälm. Kan inte påstå att jag kör inlines heller men har inget på huvudet när jag cyklar heller. Fy skäms på mig. Måste göra något åt det genast.
Får sluta cykla helt enkelt.
Nej, nu skojade jag!
/P

Svar: Hjälm tycker jag ;) En fot, en arm går att fixa oftast, men huvudet är lite värre...!
Sus i hus

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-08-12 10:46:08

Ja tack för hjälmen kan man väl säga, ibland ska man ha turen på sin sida...

~Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela