Susihus

Ny familjemedlem

Publicerad 2013-12-03 15:44:42 i Hund

Hej!
 
Äntligen har vi tass i huset igen. Nu har vi sakta börjat att utöka flocken igen och detta med en omplaceringshund. En Welsh Corgi Cardigan hane på snart 4 år. Måste nog säga att detta är en högoddsare, alla som känner mig är vana vid att jag har haft minst en stor schäfer runt mig. Han heter Ezton och han har hängöron det får man inte ha enligt reglementet, men i vår värld är inte det något negativt för vi tycker att han till och med sötare. Så oddsen att jag har skaffat en "liten hund" och dessutom omplacering får nog beräknas som en hög insats i vadslagningen.
 
 
 
Bild: Susihus

Han är en go liten herre. Nu ska vi bara hitta lite rutiner för honom, träna lite lydnad och få upp konditionen så kommer han att bli ett härligt tillskott i familjen/flocken.
 
Kram

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-12-03 18:18:32

Men grattis till nya medlemen och grattis till Ezton för att han får den bästa familjen. Ser fram emot att få följa honom.

Din blogg hatar mig, jag har svårt att kommentera och den vill inte ladda ordentligt. Morr...

~Ingrid

Svar: Tack snälla! Det var inte roligt att höra att bloggen bråkar med dig, konstigt? Har inte hört någon tidigare...jag har också haft en blogg som en av våra datorer inte gillar, men sen jag bytte till mac så har jag inte haft några bekymmer.
Sus i hus

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-12-03 22:39:21

Men så roligt!
Grattis!!
Fjortonåringen har en äldre dam i träningsgruppen som kör agility med sin Corgi. Mycket hund i lång förpackning. Hon kör även lydnad med honom och det är mer motor än vad jag trodde va möjligt i den hunden.
Inte att underskattas.
/P

Svar: Tack! Ja de är ju en tuff vallare i botten, vilka egenskaper jag gillar. Så jag hoppas kunna testa lite agility med honom till våren när han har fått bygga lite muskler och fått lite kondis.
Sus i hus

Postat av: Anna

Publicerad 2013-12-03 23:28:47

Så härligt med en ny fyrfotad vän och en till på G om jag förstår det rätt, helt underbart. Jag vill också ha fler men maken är tveksam med tanke på allt problem vi har haft med dom två vi har haft. Allt går framåt med Zelda så jag hoppas hoppas det får fortsätta.

Grattis
Kram Anna

Svar: Åh va skönt att höra att det går bra för er. Har tänkt så på er.Tack, ja det är en liten schäfertjej på g också, hon är bara drygt en vecka gammal än.
Må gott
Sus i hus

Postat av: Paulina Holmberg

Publicerad 2013-12-04 13:52:10

vilken sötis!

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-12-04 21:02:31

Vilken charmig kille! :)
Så härligt att ni har en vovve igen.
Kram! I morgon kommer snön sägs det! :D

Svar: Tack snälla! Ja en riktig liten myskille är han. Ja hoppas att snö och kyla kommer nu, jag är trött på detta gråa. Kram
Sus i hus

Postat av: Petra

Publicerad 2013-12-05 09:46:28

Grattis till nya familjemedlemmen! Vilken sötnos.

Svar: Tack snälla!
Sus i hus

Postat av: Tina

Publicerad 2013-12-06 18:33:54

Grattis till nytillskottet!! Så gullig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela