Susihus

Ett återbud senare

Publicerad 2013-02-12 14:38:01 i Hund

I går ringde de från hunsimmet och sa att de hade fått ett återbud på kvällen, ville Bono ha den undrade dem? Ja gissade jag och slog till. Han har varit lite stel i sitt onda ben nu under vintern, och han gillar inte trappen ner på morgonen efter en god natts sömn. Lite simning kan nog hjälpa honom tänkte jag. Kanske inte så roligt att åka på kringelkrok vägar i vinterlandskapet en mörk måndagkväll men vad gör man inte för sina älskade djur?!
 
När han fick på sig flytvästen ute i bilen blev han helt överlycklig och kastade sig ut och vidare in i poolen.
De första 15 minuter simmade han jättebra med ALLA benen, sen blev han lite trött i sitt onda ben och sparade lite på det de sista 15 minuterna, men han kämpade på bra och han ger sig sällan.
Bild: Susihus
 
När han går kan han fuska lite och inte använda sitt vänstra bakben för han har lärt sig att parera med resten av kroppen och gärna höger framben istället, men simningen kan hjälpa honom att bygga lite muskler på benet. Så det får nog bli några kvällsturer ut på landsbygden även denna våren. Jag hade lite ångest över att åka den vägen igen, då vi åkte där så mycket förra året och sen blev han inte bättre utan fick bakslag, men nu är han i alla fall i bättre fysisk form, och han fullkomligt älskar att simma efter sin älskade boll.
 

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-02-12 21:44:13

Jag har alltid älskat lakrits men liksom inte fattat att man kan blanda in dem så här i glass och liknande. Men det är förstås onyttigt som allt gott.

Så duktig han är Bono på att simma. Av våra hundar är det bara Xarah som tycker om att bada. De andra skulle nog bli livrädda i en bassäng.

Annie har varit hängig någon dag nu, det är så tungt. Dessutom har Milton fått tillbaka sin klåda så nu driver han oss till vansinne under nätterna. Jag har börjat om med DogPowder och Ad oljan så får vi se. Men jag tror det är den där jäkla tumören som spökar. Han kliar mot den och de vågar ju inte ta bort den eftersom de är rädd att det inte ska läka. Suck...

~Ingrid

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-02-13 18:43:53

Jag skulle vilja lära mig mer om hundsim och rehab. Skulle kunna tänka mig att ställa i ordning ett bad. Här på ön är vi inte bortskämda med det. Finns ett sim och sen finns det rehab band i vatten.
/P

Svar: Bono har ju testat både och, kan säga att båda han och jag föredrar simning, framför band. Kan man fuska på land när man går så kan man fuska i vatten också, är min erfarenhet. Simma är mjukare och de använder kroppen på ett annat sätt. Säkert olika för olika skador men för oss har simningen varit toppen!
Sus i hus

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-02-15 07:36:48

Det kan ju vara värt lite kringelkrokar för att Bono ska må bra - och snart är det ju vår/sommar och lättare att köra. :)
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela