Susihus

Årets första inlägg

Publicerad 2013-01-03 10:10:00 i Mat & bak

Då var det 2013! Spännande undra vad det som döljer sig under detta året, ser fram emot att ta reda på det. 
Hoppas att du hade en fantastiskt skön nyårshelg. Det hade vi i alla fall, åkte upp till våra goda vänner redan på söndagkvällen och avnjöt en god middag och sen spelade vi spel. Nyårsafton vaknade jag knappt för att ta oss ner och vi tjejer fixade naglarna vilket lyx, sen drog några till slalombacken och några gav sig ut och gå i det något trista vädret. Lunch fixades över öppen eld i slalombacken, härligt! 
 
Kvällen ägnade vi åt att laga mat ihop, så trevligt och roligt. Vi hade följande meny:
Första förrätten
 
Gravad pilgrimsmussla på rostad toast med mascarpone och citronkräm - slurp!
 
Nästa förrätt
 
Räksallad med avokado, tomat, gurka, hemgjord majonäs, krutonger och toppat med det godaste jag vet löjrom
Sen varmrätt
Bilder: Susihus
Helstekt entrecote med chorizo och rotfruktsgratäng.
 
Till efterrätt, antagligen var jag så mätt då för här finns det inga bildbevis men vi hade 2 små olika sorters pannacotta. En med kardemumma som toppades med hallon och en med kaffe som toppades med supergo shot gjord av espresso och passionsfrukt, låter konstigt men jösses så gott! Den kommer att göras fler gånger helt klart!
Tack familjen H för en fantastiskt härlig och god nyårshelg!
 
Nu dax för en promenad i det gråa vädret, inte en snöflinga finns kvar här, så tråkigt!
Må gott 2013
Kram
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-01-03 12:17:47

Så mycket god mat!!
Ser verkligen jätte gott ut.
/P

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-01-03 20:11:40

Men mums! :) Vi hade tur och blev bjudna på älgstek med potatisgratäng. Älg äter vi aldrig hemma, känner ingen jägare.
God fortsättning till dig min vän och hoppas att 2013 blir bra.
Ingen snö alltså? Du får snart köpa dig ett par rullskidor. :)
Kram!

Postat av: Hemlängtan

Publicerad 2013-01-04 14:53:11

Mmmm, så gott det ser ut. Förstår att du blev mätt. Och det var samma visa här. Efterrätten hade nog varit bra mycket godare att äta en annan dag då man var mer sugen...

Här finns inte heller någon snö men jag tycker faktiskt att det känns helt ok.

Ha dé fint!
Kram, Jenny

Postat av: Camillasrum

Publicerad 2013-01-06 19:11:54

Verkar som om du hade en toppenhelg, önskar dig en bra vecka! Kram

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2013-01-07 08:15:30

Vad gott det ser ut!

Postat av: maria at inredningsvis

Publicerad 2013-01-07 16:47:03

Härliga bilder och skön blogg du har:) Jag undrar om du har bloglovin eller twitter??

Om du vill ha heta inredningstips för 2013 kan du kolla in min blogg:)

Gott Nytt År

LOVE Maria från inredningsvis.se

Svar: Tack för tipset, nej jag har inte bloglovin och twitter...Må så gott
Sus i hus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela