Susihus

2 månader av saknad

Publicerad 2013-11-16 09:44:00 i Allmänt

God morgon lördag! 
Det har idag gått exakt 2 månader sen vår älskade Bono tragiskt lämnade oss. Huset är inte riktigt sig likt och inte vi heller. Saknaden är fortfarande avgrundsdjup och känslan att leva utan hund är märklig. Vi går på våra promenader ändå, även tidigt på morgonen för vi är vana att göra det och det gör oss gott. Dock vänjer jag mig inte riktigt att det känns lite fånigt att gå utan hund... Något jag har fått lära mig att acceptera är att öppna dörren till ett tomt hus, där ingen kommer och möter en med glatt viftande svans. Jag som lever en stor del av min fritid uppe på klubben har även fått lära mig att åka dit själv, utan hund. 
 
 
Bild: Susihus
 
Det finns en bro som sammanför himmel o jord. 
Den kallas för Regnbågsbron på grund av alla dess färger. 
Denna sida av bron är ängarnas, kullarnas och dalarnas land 
med frodigt grönt gräs.
När ett älskat husdjur dör, flyttar det till denna plats. 
Där finns det alltid mat och vatten och ett varmt vårväder. 
De gamla och svaga djuren blir unga igen.
De lemlästade blir åter hela. 
De leker med varandra hela dagarna.
Endast en sak saknas. 
De är inte tillsammans med de speciella personer som 
älskade dem på jorden.
Så varje dag springer och leker dom till dess den dagen kommer 
när ett av djuren plötsligt stannar och tittar upp! 
Nosen rycker till, öronen lystrar! 
Djuret rusar plötsligt upp från gruppen! 
Du har iakttagits och när du och din vän möts tar du 
han eller henne i dina armar och ni omfamnas. 
Ditt ansikte pussas om och om igen och du möter åter
 blicken av din trofasta vän. 
Sedan korsar ni regnbågsbron tillsammans 
för att aldrig skiljas mer.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-11-16 10:48:59

Jag förstår vad du går igenom och det är verkligen inte lätt. Man får försöka tänka på alla fina minne som man har tillsammans, deras små egenheter som gjorde dom till just den dom var.
Jag lovar att Alvin fanns på plats och tar hand om honom.

Kram Anna

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-16 20:31:45

Vilken fantastisk dikt! ♥
Kram till dig!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-11-17 08:56:26

Så fint!
Min vän upp uppfödare till alla mina Springrar, sitter hos dem. Skillnaden är nog att hon själv är kvar i regnbågslandet och tar hand om alla sina skyddslingar där, i stället för att gå vidare. Jag vet inte hur hon gör när hennes "sista" kommer. Då kanske hon tar sin stora, stora flock och går vidare? Den "sista" är vår Benji som vi ägde ihop. Men han är vara fyra år så jag hade tänkt att han skulle vara kvar ett bra tag till hos mej. Men sådant vet man ju inte.

Ha en härlig söndag.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sus i hus

Välkommen hit! Här susar jag runt tillsammans med mina favoriter - man och hund. Här finner ni inlägg om det som förgyller min vardag, hus, trädgård, lite mat och bak, och en och annan resesväng blir det både till jobbs och helt privat. Kan även dyka upp någon tass... och på tal om det får du gärna lämna ett litet avtryck när du har varit här. Må gott

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela